فراهم بودن اسکان موقت به ظرفیت 45هزار نفر در ایام نوروز 1403 در مشهد
کد خبر: 4203171
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱

فراهم بودن اسکان موقت به ظرفیت 45هزار نفر در ایام نوروز 1403 در مشهد

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در خصوص برنامه‌های استقبال از بهار 1403 از سوی کمیته خدمات شهری اقدامات متعددی صورت گرفته از جمله این اقدامات می‌توان به فراهم کردن اماکن اسکان موقت و اضطراری به ظرفیت 45 هزار نفر اشاره کرد.

یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی-فرهنگی شهرداری مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی-فرهنگی شهرداری مشهد، امروز ۱۲ اسفندماه، در نشست خبری برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۳ در محل شهرداری مشهد، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایام انتخابات را داشتیم، لذا با این محوریت فضاسازی‌هایی در سطح شهر صورت گرفت تا در این خصوص با آگاه‌سازی شاهد مشارکت حداکثری مردم باشیم.

وی ادامه داد: ما خود را خادمان امام رضا(ع) می‌دانیم و تلاش کردیم این رویکرد را تقویت کنیم و به آن هویت ببخشیم. امسال تصویری که در دهه کرامت از مشهد به تمام رسانه‌های دنیا مخابره شد، بی‌سابقه بود البته که فعالیت‌های ما بدون نقص نیست، اما تلاش ما رفع این نواقص است.

اسماعیل‌زاده گفت: در خصوص برنامه‌های استقبال از بهار 1403 نیز از سوی کمیته خدمات شهری اقدامات متعددی صورت گرفته از جمله این اقدامات می‌توان به فراهم کردن اماکن اسکان موقت و اضطراری به ظرفیت 45 هزار نفر اشاره کرد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی-فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: استقرار اکیپ‌های جمع‌آوری متکدیان سطح شهر و برگزاری شانزدهمین جشنواره هنرهای شهری در 6 محور با حضور 2000 اثر از 700 هنرمند از دیگر اقدامات این معاونت در ایام نوروز است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره «نور» گفت: در این راستا تلاش شده در جشنواره «نور» شهر مشهد از سایر کلان شهرها پیشتاز باشد، از طرفی سعی ما بر این  است که با همکاری هنرمندان فضای شهر را تغییر و تحول دهیم.

اسماعیل‌زاده با اشاره به بخش رویدادی فعالیت‌های این کمیته، افزود: محور همه رویدادهای فرهنگی در مشهد با رویکرد رضوی است، بر این اساس با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان در راستای قرآنی شدن شهر و ایجاد فضای معنوی برای بهره بردن شهروندان نیز برگزاری سومین دوره رویداد بین‌المللی «ماه و امت» نیز با حضور قاریان بین‌المللی پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: برگزاری رویداد «ماه امت» در واقع با هدف این بود که پایگاهی با هویت موسیقی اسلامی را در مشهد ایجاد کنیم، چرا که این رویدادها به تقویت فضای زیارتی شهر کمک می‌کند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در جشنواره «نور» امسال و سال گذشته محور اتفاقات ما شهر مشهد و امام رضا(ع) است و از آنجا که شهر مشهد را شهر افسرده نمی‌بینیم و نگاه ما نگاه فرهنگی است. لذا علاوه بر ایجاد فضای شادی و نشاط تاکید داریم. فضای هویت معنوی مشهد حفظ و تقویت شود.

اسماعیل زاده اظهار کرد: از دیگر اقدامات برگزاری جشنواره نور است که برای دومین سال به مساحت 6 هکتار در بوستان کوهسنگی پیش بینی شده علاوه بر این نیز ۴۰ اتفاق نوری در ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد .

وی افزود: با توجه به اینکه فراخوان جشنواره هنرهای نور کشوری است و ارسال آثار از سراسر کشور صورت می گیرد، اما بیش از 50درصد هنرمندان در جشنواره امسال مشهدی هستند و لذا هنرمندان مشهدی در اولویت ارائه کار هنری در مشهد هستند، ضمن اینکه تاکنون 100 اثر رسیده که از 20 اسفند جانمایی آغاز خواهد شد.

سرویس دهی 24 ساعته قطار شهری در شب تحویل سال

در ادامه سیدحسن محسنیان، معاون اداره کل راهبری و نظارت بر حمل و نقل شهرداری مشهد، بیان کرد: در حوزه حمل‌ونقل چهار سرفصل مهم پیش‌بینی شده که ایمن‌سازی معابر و جانمایی مبلمان‌های ترافیکی از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به مدیریت ترافیک هسته مرکزی شهر گفت: بر اساس ترافیک هسته مرکزی ایام سال را به سه دسته تقسیم کردیم که شامل ایام عادی، ایام خاص و ایام ویژه می‌شود. در این راستا روز اول سال نو و هنگام سال تحویل جزء ایام ویژه است و در این روز تردد در هسته مرکزی شهر به طور کامل ممنوع خواهد شد.

محسنیان افزود: یکی از مهمترین ملزوماتی که برای تحقق این امر نیاز است. بحث پارکینگ‌ها است که با مدیریت شرکت تات پارکینگ‌های دائم و موقتی را پیش‌بینی کردیم تا در صورت انسداد مسیرها افراد، بتوانند خودرو خود را در پارکینگ‌ها پارک کرده و ادامه مسیر را پیاده به سمت حرم مطهر رضوی مشرف شوند.

معاون اداره کل راهبری و نظارت بر حمل و نقل شهرداری مشهد ادامه داد: هر ساله فراخوانی منشر می‌کنیم مبنی بر اینکه چنانچه زمین‌هایی در هسته مرکزی شهر موجود است که به عنوان پارکینگ موقت می‌تواند استفاده شود این زمین‌ها را معرفی کنند که با مالکیت بخش خصوصی و با مدیریت خودشان و درآمد خودشان این زمین‌ها را مورد بهره‌برداری موقت قرار دهیم که شهرداری و سازمان ترافیک این مکان‌ها را تجهیز می‌کند تا بتوانیم در اسرع وقت آن‌ها را سازماندهی کرده و به عنوان ظرفیت مازاد در ایام نوروز مورد استفاده قرار گیرند.

وی اظهار کرد: در بحث توسعه خدمات‌رسانی در حوزه حمل و نقل همگانی شامل تاکسی، اتوبوس و مترو نیز متناسب با ایام مدنظر قرار گرفته است و مقرر شد برای شب تحویل سال تا روز بعد سرویس‌دهی قطارشهری به صورت 24 ساعته انجام شود. ساعات خدمات‌رسانی اتوبوس نیز بنا به تقاضایی که وجود داشته باشد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha