نمایش نسخه‌های کتابت شده از قرآن در رقابت بین‌المللی عربستان
کد خبر: 4203765
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

نمایش نسخه‌های کتابت شده از قرآن در رقابت بین‌المللی عربستان

نسخه‌های کتابت شده از قرآن که در رقابت بین‌المللی عربستان از سوی هنرمندان کشورهای مختلف جهان به نگارش درآمده در مدینه منوره به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره الان، وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان به نمایندگی از مجمع چاپ قرآن کریم ملک فهد، در حاشیه اختتامیه مسابقه بین‌المللی کتابت قرآن کریم، یک نمایشگاه و کارگاه آموزشی برگزار کرد.

این نمایشگاه توسط شاهزاده سلمان بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود، امیر منطقه مدینه با حضور شاهزاده سعود بن خالد الفیصل، معاون وی و عبداللطيف بن عبدالعزيز آل شيخ، وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد افتتاح شد که تا 6 مارس 2024 در مرکز کنفرانس‌های بین‌المللی ملک سلمان در مدینه منوره ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه شامل غرفه‌های متعددی برای معرفی آثار خوشنویسان شرکت‌کننده در مسابقه و نیز نمایش برخی از نسخ کمیاب قرآنی است.

بخش دیگری از این نمایشگاه به معرفی هنر خوشنویسی عربی ـ اسلامی برای افراد علاقه‌مند در نظر گرفته شده و این امکان برای ‌آن‌ها فراهم شده است تا با راه‌های ورود به این عرصه آشنا شوند.

مسابقات کتابت قرآن کریم با حضور بیش از 100 خطاط از سراسر جهان برگزار شد و آثار 30 خطاط از 12 کشور پس از داوری برای بررسی بیشتر انتخاب شد.

در پایان این رقابت امیر منطقه مدینه منوره از برترین آثار هنری شرکت‌کنندگان تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha