فعالیت جهادی 70 پیشکسوت دفاع مقدس و نسل سوم انقلاب در روستاهای همدان
کد خبر: 4204480
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

فعالیت جهادی 70 پیشکسوت دفاع مقدس و نسل سوم انقلاب در روستاهای همدان

مسئول گروه جهادی شهیدان شاه‌حسینی همدان گفت: جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس به همراه جوانان پایگاه شهیدان شاه‌حسینی مسجد کمال‌آباد یک گروهه 70 نفره را تشکیل داده‌اند که در طول سال در روستاهای همدان و حاشیه شهر اقدام به ساخت و یا بازسازی منازل افراد نیازمند و ناتوان و سایر فعالیت‌های جهادی می‌کنند.

گروه جهادیکمال عنایتی، مسئول گروه جهادی شهیدان شاه‌حسینی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه این گروه جهادی از سال 1398 فعالیت خود را در دو زمینه انجام امور عمرانی و تأمین مایحتاج زندگی افراد بی‌بضاعت آغاز کرد، گفت: این مجموعه جهادی ذیل پایگاه شهیدان شاه‌حسینی مسجد کمال‌آباد فعالیت خود را آغاز کرد، که جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس، جوانان پایگاه و تعدادی از دانشجویان عضو آن هستند.

وی با اشاره به اینکه اعضای این گروه به 70 نفر می‌رسد البته در فعالیت‌های مختلف این تعداد متغیر است، افزود: طی چهار سالی که این گروه تشکیل شده است در 230 مرحله تعداد 200 بسته معیشتی به ارزش 500 هزار تومان تا یک میلیون و 200 هزار تومان بین افراد بی‌بضاعت، بی‌سرپرست و بی‌خانمان توزیع شده است.

عنایتی با اشاره به امور عمرانی این گروه جهادی گفت: این گروه اغلب در روستاهای همدان و حاشیه شهر اقدام به ساخت دو منزل به‌صورت کامل کرده است که تمام مراحل آن از صفر تا صد به همت گروه جهادی صورت گرفته است، همچنین تاکنون ساخت تعداد زیادی حمام، سرویس بهداشتی، بازسازی بخشی از منزل و... انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس فصول مختلف و نیازهای خانواده‌های بی‌بضاعت نوع کمک‌ها متفاوت است، یادآور شد: در فصل سرما وسایل گرمایشی از جمله بخاری برای افراد مستحق نصب شده است، تعداد 12 یخچال نو، تهیه موکت و فرش، تهیه 12 سری جهیزیه کامل برای نوعروسان از جمله اقدامات این گروه بوده است که طی این مدت در همه زمینه‌های امدادرسانی نزدیک 2.5 میلیارد تومان هزینه شده است.

این پیشکسوت دفاع مقدس اظهار کرد: تمام هزینه‌های این گروه جهادی از سوی کمک‌های مردمی تأمین می‌شود و ریالی تاکنون از سوی ارگان دولتی پرداخت نشده است، در استان همدان هشت گروه جهادی با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس فعال هستند که در زمینه‌های مختلف با یکدیگر همکاری دارند، از جمله در اختیار قرار دادن امکانات برای یکدیگر.

عنایتی با اشاره به نحوه شناسایی خانواده‌های نیازمند بیان کرد: در ابتدای شروع به‌ کار گروه جهادی چند خانواده مستحق و نیازمند که اغلب بی‌سرپرست بودند توسط اعضای گروه شناسایی شد و پس از آن با معرفی همین خانواده‌ها تعدادی به گروه معرفی شدند که در این زمینه گروه ضمن بررسی، تحقیق، سرکشی و بازدید از وضعیت خانواده‎ها، آنها را در اولویت‌بندی 1، 2 و 3 قرار می‌دهیم.

این جهادگر همدانی ادامه داد: اولویت اول افرادی هستند که نه سرپرست خانواده دارند، نه منزلی برای سکونت و فردی از اعضای خانواده آنها هم بیمار است، اولویت دوم افرادی هستند که همچون گروه اول بدون خانه و سرپرست هستند اما تا حدودی توانایی تأمین مخارج زندگی را دارند و گروه سوم هم افرادی هستند که مستأجر هستند و دریافتی کمی در ماه دارند. بنابراین، براساس شناسایی صورت گرفته کمک‌های گروه براساس اولویت‌ها به ترتیب انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این گروه جهادی در روستای سرخ‌آباد مشغول به انجام امور عمرانی است، اظهار کرد: طی این مدت مبلغ 36 میلیون تومان برای افراد بی‌بضاعت این روستا هزینه شده است و گروه در حال ساخت حمام برای خانواده‌ای است که سرپرست آن پیرمردی ناتوان و بدون فرزند است که منزل آنها فاقد ایزوگام و آب لوله‌کشی بود و این موارد نیز رفع شد، همچنین ماه گذشته نیز یک باب حمام در محله حصار همدان برای خانواده‌ای که سه فرزند معلول داشت و از سیستم گرمایشی محروم بود به همت گروه انجام شد.

انتهای پیام
captcha