قرائت قرآن در ضیافت افطاری تحریم شده بایدن + فیلم
کد خبر: 4205265
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

قرائت قرآن در ضیافت افطاری تحریم شده بایدن + فیلم

در حالی که مسلمانان آمریکا نسبت به سیاست‌های حمایت این کشور از جنایات اسرائیل در غزه خشمگین هستند، جو بایدن ضیافت افطاری در کاخ سفید برگزار کرد که از سوی بسیاری از سازمان‌های اسلامی این کشور تحریم شد.

به گزارش ایکنا به نقل از ان بی سی، کاخ سفید امسال هم به رسم چند سال اخیر، در روز اول ماه مبارک رمضان مراسم افطاری برگزار کرد. 

این در حالی است که مسلمانان آمریکا نسبت به مواضع دولت بایدن درباره جنگ غزه و حمایت آمریکا از جنایات صهیونیست‌ها بسیار خشمگین هستند. 

در ماه‌های اخیر و در حالی که رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 این کشور از چند ماه دیگر آغاز می‌شود نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد 72 درصد مسلمانان در اعتراض به کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی و عدم حمایت دولت آمریکا از آتش‌بس در غزه به بایدن رای نخواهند داد.  

هفته گذشته  ایلهان عمر، نماینده کنگره آمریکا، جو بایدن را متهم کرد که برای کشتار فلسطینیان به رژیم اسرائیل چراغ سبز نشان داده است. وی با درخواست آتش‌بس و توقف جنگ خونین اسراییل علیه غزه نسبت به تعداد زیاد قربانیان غیرنظامی و آواره شدن بیش از یک میلیون فلسطینی ابراز نگرانی کرد.

پیش از این در سال 2016 در دوران ترامپ نیز تعدادی از سازمان‌های عربی و اسلامی تصمیم به تحریم ضیافت افطار کاخ سفید گرفتند.آنها ضیافت افطاری با عنوان «نه به افطار ترامپ» مقابل کاخ سفید برگزار کردند.

رئیس شورای روابط اسلامی آمریکایی اعلام کرد ما ضیافت افطار ترامپ را به خاطر سیاست‌های نژادپرستانه وی تحریم کردیم. این شورا همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسلمانان آمریکا از زمان ریاست جمهوری ترامپ، افزایش بی‌سابقه حملات نژادپرستانه توسط نژادپرستان سفید پوست مورد حمایت وی را شاهد بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha