آغاز تحقیقات پلیس آمریکا درباره خرابکاری مسجد شیکاگو
کد خبر: 4206372
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

آغاز تحقیقات پلیس آمریکا درباره خرابکاری مسجد شیکاگو

پلیس اعلام کرد یک عمل خرابکارانه در مسجد و مرکز اسلامی شهر شیکاگو، در ایالت ایلینوی به عنوان یک جرم احتمالی ناشی از نفرت در حال بررسی است.

به گزارش ایکنا به نقل از ان بی سی شیکاگو، کارکنان مسجد و مرکز اسلامی در شیکاگو می‌گویند یکشنبه شب مردی به‌طور خشونت‌آمیز اقدام به حمله به چند زن در داخل این مرکز کرده و شعارهای ضد اسلامی سر داد. 

تصاویر دوربین‌های این مرکز، او را در حال لگد زدن به در ورودی نشان می‌دهد؛ مجرم لحظاتی بعد با یک شی برگشت و شیشه‌ها را شکست و فرار کرد.

سلمان اعظم، یکی از اعضای هیئت مدیره این مرکز گفت: واقعاً مایه تأسف است که چنین حوادثی ادامه می‌یابد. ما واقعاً احساس می‌کنیم عبادتگاه‌ها، فضای امنی برای همه جامعه هستند.

وی ادامه داد: از زمان شروع جنگ اسرائیل علیه غزه در پاییز، شاهد افزایش اسلام‌هراسی و جنایات نفرت بودیم، اما این حادثه به ما نشان می‌دهد که تهدید علیه مسلمانان همچنان یک مشکل بزرگ است.

در زمان حمله این فرد، مسجد شلوغ‌تر از حد معمول بود، زیرا در ماه مبارک رمضان در این مرکز، نماز تراویح خوانده می‌شود.

 عماد مصدور یکی از نمازگزاران گفت: از این عمل نگران شده اما تعجب نکرده است. وی گفت: این اولین بار نیست که این اتفاق می‌افتد؛ این همه نفرت ریشه در اطلاعات نادرست دارد.

از سوی دیگر شورای روابط آمریکایی-اسلامی از مجریان قانون ایالتی و فدرال خواست که این خرابکاری را به عنوان جنایت ناشی از نفرت بررسی کنند.

احمد رحاب، مدیر اجرایی CAIR شیکاگو، گفت: یکی از برنامه‌های ماه رمضان، نماز جماعت تراویح است، جایی که مردم گردهم می‌آیند تا به عبادت بپردازند.

CAIR که گزارش‌های حوادث ضد مسلمانان را دنبال می‌کند اعلام کرد که در سه ماه آخر سال 2023، 178 درصد افزایش شکایات داشته است.

رحاب گفت: متاسفانه هر بار که محتوای اخبار بر موضوعاتی مانند یازده سپتامبر، ممنوعیت ورود مسلمانان و یا جنگ در غزه تمرکز می‌کنند، شاهد واکنش در خیابان‌های ایالات متحده و افزایش حوادث ضد مسلمانان هستیم. 

CAIR مسئولان مساجد را تشویق می‌کند تا امنیت خود را بالا ببرند و اطمینان حاصل کنند که همه دوربین ها کار می‌‌کنند و درها را همیشه قفل هستند.

اداره پلیس شیکاگو گفت که در حال بررسی این حادثه به عنوان یک جنایت احتمالی ناشی از نفرت است. پلیس اعلام کرد که در ارتباط با مسجد و تلاش برای شناسایی عامل حمله است. 

انتهای پیام
captcha