برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن تانزانیا/ حضور نماینده ایران
کد خبر: 4206599
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن تانزانیا/ حضور نماینده ایران

بیستمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تانزانیا روز چهارم فروردین ماه 1403 در مرکز همایش‌های بین‌المللی «جولیوس نایرره» تانزانیا برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از تانزانیا، در این مسابقات، شرکت‌کنندگانی از کشورهای تانزانیا و زنگبار، ایران، مصر، ترکیه، آفریقای جنوبی، مراکش، فلسطین، کنیا، بنگلادش، ویتنام، گیرینلند، موزامبیک و کومور حضور دارند. امسال برای نخستین بار، با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا، محسن قاسمی به عنوان نماینده کشورمان در این مسابقات شرکت خواهد داشت.

داوری این دوره مسابقات را داوران بین‌المللی از جمله شیخ عثمان الحواری و شیخ علی الشمیسی از مصر بر عهده دارند.

مهمان ویژه مسابقات حسین موئینی، رئیس جمهور زنگبار خواهد بود.

جایزه نفر اول مسابقات نیز شش هزار دلار تعیین و توسط مؤسسات و شرکت‌های مختلف اسلامی تأمین مالی شده است.

این مسابقات معتبرترین مسابقات بین‌المللی قرآن در تانزانیا و در شرق آفریقا است که توسط مؤسسه خدمه القرآن برگزار می‌شود.

مؤسسه خدمه القرآن یک مؤسسه غیرانتفاعی اسلامی است که برای گسترش فرهنگ و معارف قرآنی در تانزانیا فعالیت می‌کند؛ این مؤسسه در چند سال اخیر فعالیت‌های قرآنی مختلفی را از جمله مسابقات صوت و لحن قرآن کریم در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی برگزار کرده است.

همچنین این مؤسسه با دعوت از شخصیت‌ها و قاریان تراز اول بین‌المللی به تانزانیا و برگزاری برنامه‌های قرآنی برای آنها، نقش مهمی در بهبود جایگاه این کشور در فعالیت‌های قرآنی بین‌المللی داشته است؛ چنانچه سال گذشته شیخ محمود شحات انور مهمان مؤسسه خدمه القرآن تانزانیا بود که قرائات او مورد توجه بسیار زیادی از مسلمانان این کشور قرار گرفت.

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن تانزانیا/ حضور نماینده ایران

 

انتهای پیام
captcha