ویژه‌برنامه «چالش زیرخاکی» در تخت فولاد اجرا می‌شود
کد خبر: 4206603
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
به‌مناسبت نوروز

ویژه‌برنامه «چالش زیرخاکی» در تخت فولاد اجرا می‌شود

مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تخت فولاد از اجرای ویژه‌برنامه «چالش زیرخاکی» با هدف آشنایی با عناصر گردشگری و شخصیت‌های مدفون در این مجموعه خبر داد.

تکیه بابا رکن‌الدینهادی نظری، مسئول فرهنگی و گردشگری تخت فولاد در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان در خصوص برنامه‌های این مجموعه در نوروز سال جاری اظهار کرد: سه برنامه اصلی و یک برنامه مشارکتی برای این ایام در نظر گرفته شده است. در اولین برنامه، کارشناسان و راهنمایانی در تکیه‌های مهم تخت فولاد شامل مادر شاهزاده، خوانساری، بابا رکن‌الدین، میرفندرسکی و سیدالعراقین مستقر شده‌اند که درباره عناصر گردشگری، شخصیت‌ها و مشاهیر تخت فولاد به بازدیدکنندگان توضیح می‌دهند.

وی ادامه داد: دومین برنامه، راه‌اندازی پاتوق فرهنگی در تکیه بابا رکن‌الدین است. در این پاتوق، از یک طرف عرصه‌ای برای کودکان و نوجوانان فراهم شده است تا در میزهای تعبیه‌شده به فعالیت‌هایی مانند نقاشی، ساخت پازل و... بپردازند. برای بزرگسالان نیز صوت‌ها و انیمیشن‌هایی در خصوص مشاهیر و علمای تخت فولاد تهیه شده است که می‌توانند از آنها استفاده کنند؛ همچنین آلبوم‌های عکس از مهمانان ویژه‌ای که به این مکان مقدس آمده و از آن دیدن کرده‌اند، آثاری از تخت فولاد قدیم و بناهای جدید در نظر گرفته شده و علاوه بر آن، محصولات فرهنگی مجموعه تخت فولاد نیز به نمایش درآمده است.

مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تخت فولاد اضافه کرد: مهمترین برنامه، «چالش زیرخاکی» نام دارد که برای گروه‌های خانوادگی، فرهنگی یا همسالان برنامه‌ریزی و طراحی شده است. محل پذیرش گروه‌ها در تکیه بابا رکن‌الدین قرار دارد. بعد از پذیرش و دریافت اطلاعات شرکت‌کنندگان، چالش هفت مرحله‌ای آغاز می‌شود که حاصل گذراندن این مراحل، آشنایی با عناصر گردشگری، مشاهیر و شخصیت‌های تخت فولاد است.

وی افزود: اگر شرکت‌کنندگان بتوانند چهار مرحله را طی کنند، در قرعه‌کشی بسته خانوادگی شرکت داده می‌شوند که هدایایی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان دارد. چالش زیرخاکی به این شکل برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان در هر تکیه، بروشور راهنمای چالش و نقشه گردشگری تخت فولاد را دریافت می‌کنند که در آن توضیح داده شده است که بقیه مراحل و چالش‌ها را چگونه باید انجام دهند. هر تکیه تابلوی راهنما دارد که می‌توانند از آن استفاده کنند. در نهایت نیز نتیجه چالش را از طریق لینک مشخص‌شده ارسال می‌کنند.

نظری بیان کرد: این چالش به‌صورتی طراحی شده است که خانواده‌ها بتوانند روز خوشایند و هیجان‌انگیزی در کنار یکدیگر تجربه کنند. اگر خانواده‌ها ساکن شهر دیگری غیر از اصفهان نیز باشند، بسته هدیه چالش بر اساس اطلاعاتی که از آنها دریافت شده است، برایشان ارسال می‌شود. امسال به‌دلیل استقرار راهنمایان در تکیه‌ها، تور گردشگری مجزایی برگزار نمی‌شود، زیرا هر راهنما حکم یک تور گردشگری را دارد. برنامه ویژه امسال نیز همان چالش زیرخاکی است که به‌صورت ناخودآگاه مثل یک تور عمل می‌کند.

وی یادآور شد: برنامه‌های مجموعه تخت فولاد در نوروز سال جاری از دوم تا نهم فروردین‌ماه برگزار می‌شود. در شب‌های قدر نیز تکیه‌های معروف تخت فولاد میزبان مراسم ویژه این مناسبت خواهند بود که شهرت خاصی در میان مردم اصفهان دارد؛ از مسافران نیز دعوت می‌شود تا در مراسم‌ پربار و معنوی شب‌های قدر تخت فولاد شرکت کنند.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha