امروز نیازمند روش‌های نوین مدیریتی هستیم
کد خبر: 4206725
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶

امروز نیازمند روش‌های نوین مدیریتی هستیم

امام جمعه همدان با تأکيد بر اینکه برای تحقق شعار سال که دولت باید تلاش کند و مردم نیز مشارکت داشته باشند، گفت: با توجه به جنگ اقتصادی امروز نیازمند روش‌های نوین مدیریتی هستیم.

امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان امروز جمعه سوم فروردین‌ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تبریک سال نو و بهار قرآن، اظهار کرد: یکی از نشانه‌های تقوا تلاش انسان برای ارتقای معنوی است و عبادات انسان نباید برای ترس از جهنم باشد بلکه انسان باید ارتباط خود را برای جلب محبت الهی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در واقع کسانی که برای ارتقای محبت الهی تلاش می‌کنند مؤمنان و اولیای خدا هستند، افزود: عالم به وجود مؤمنان واقعی برپا است و برکات به زمین نازل می‌شود و همه ما نیز باید تلاش کنیم که در این مسیر و ارتقای معنوی خود برای رسیدن به محبت خدا قرار بگیریم.

خطیب جمعه همدان ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای جلب محبت پروردگار دانست و تصریح کرد: از این فرصتی که ملکوت به ما نزدیک شده و درهای رحمت به رویمان باز است نهایت بهره را ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شعار مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید و مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: از منظر اسلام فقر محکوم و زیبنده جامعه اسلامی نیست و ریشه بیشتر مشکلات اقتصادی، فرهنگی، فرهنگی و اجتماعی فقر است و  کمک به رفع مشکل فقر عقلایی و مدیریتی است.

شعبانی با بیان اینکه اسلام با فقر و گرانی مخالف بوده و در روایات ائمه اطهار نیز به آن اشاره شده است، تصریح کرد: طی یک دهه گذشته مقام معظم رهبری با نامگذاری عناوین سال‌های اخیر نسبت به مسئله اقتصادی توجه ویژه داشته و سالیان سال است که شعار اقتصادی را مطرح می‌کنند که در واقع تاکید ایشان به برنامه ریزان برای برنامه ریزی و تلاش و  سمت و سو دادن برای رفع مشکلات  اقتصادی است. برای تحقق شعار سال که دولت باید تلاش کند و مردم نیز مشارکت داشته باشند، با توجه به جنگ اقتصادی امروز نیازمند روش‌های نوین مدیریتی هستیم.

امام جمعه همدان ضمن انتقاد از برخی قوانین دست و پا گیر و ساختارهای نادرست در کشور، تصریح کرد: ما در دوران جنگ اقتصادی و تحریم‌ها هستیم و بسیاری از این قوانین امروز نیازمند اصلاح و مدیریت است در شرایط اقتصادی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی طراحی قوانین و مدیریت متناسب با فضای جنگی است.

وی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی ما در دوران  دفاع مقدس با وجود مشکلات توانستیم مدیریت خوب اقتصادی داشته باشیم البته مشکلات اقتصادی به قدر امروز نبود و خیلی از مشکلات و قانون‌های پیچیده امروز را نداشتیم، ابراز کرد: امروز با توجه به شرایط باید بسیاری از این قوانین اصلاح شود، البته حرف من بی‌قانونی نیست اما متولیان ورود پیدا کنند تا مشکلات حل شود و قوانین اصلاح شود.

شعبانی با بیان اینکه امروز در استان همدان مشکل جدی مسکن داریم، گفت: برخی مشکلات مربوط به تحریم نیست مشکلات داخلی است باید  اختیاراتی به استان ها داد تا این مشکلات را پیگیری و حل کرد رفع مشکل مسکن همدان قابل حل است برخی قوانین پیچیده  وجود دارد که مانع ایجاد می‌کند.

 وی با تأکید بر اینکه برای  تحقق شعار سال نیازمند اصلاح قوانین هستیم، تصریح کرد: اقتصاد ما قابل پیش بینی نیست دولت باید بستری فراهم کند که سرمایه مردم دچار مشکل نشود و مردم در بستری امن سرمایه خود را سرمایه گذاری باید بستری فراهم شود تا سرمایه مردم به سمت تولید حرکت کند.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید زمینه بازاریابی و صادرات را در کشورهای دیگر فراهم کند که مردم با رغبت سرمایه خود را به سمت تولید ببرند، گفت: ایجاد فرهنگ سرمایه گذاری تولید امری مهم است و  امروز باید از همه فضاهای  دولتی، مساجد، حسینیه‌ها و... برای ایجاد تولید و مشاغل خانگی و.. استفاده شود با یک مدیریت جهادی  مردم به سمت تولید و تحقق شعار امسال گام بردارند.

امام جمعه همدان همچنین با تأکید به مسئولان و دولتمردان گفت: دولت باید از تولید کنندگان با توجه به تجربه کاری مشورت بگیرد و فقط به دانش آموختگان دانشگاهی اتکا نکند، تولید کنندگان با توجه به تجربه عملی می‌توانند در گره گشایی مشکلات اقتصادی کمک کننده باشند.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال نو و تأکيد رهبری بر حفظ انسجام و وحدت و امیدآفرینی، عنوان کرد: مخاطب رهبری همه هستند و اینکه برخی خود را مخاطب این فرمایشات نمی دانند جای سوال دارد.

شعبانی در پایان با اشاره به وضعیت غزه و مردم فلسطین گفت: امروز غزه محک مسلمانی است و کشورهای اسللامی و سران این کشورها که سکوت اختیار کرده و  نسبت به این اتفاقات بی‌تفاوت هستند باید پاسخگو باشند و آیندگان  آنها را قضاوت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha