اعتکاف رمضانیه در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4206751
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۴

اعتکاف رمضانیه در همدان برگزار می‌شود

مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان از برگزاری اعتکاف رمضانیه در دهه سوم ماه رمضان در مساجد استان همدان خبر داد.

مهدی صلواتیان، مسئول ستاد مردمی اعتکاف استان همدانمهدی صلواتیان، مسئول ستاد مردمی اعتکاف استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از برگزاری اعتکاف رمضانیه در همدان در دهه سوم ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: در این راستا 16 مسجد برای اعتکاف رمضانیه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در همدان ۵ مسجد اعتکاف رمضان برگزار خواهد شد و برخی روستاها و شهرستان‌ها نیز از جمله شهر صالح آباد، اسداباد،کهنوش، ملایر، دستجرد و... نیز این مراسم معنوی را خواهند داشت، افزود: ثبت‌نام معتکفان از 6 الی ۱۰ فروردین، بعد از ظهرها از ساعت ۱۳:۳۰ الی 17:30 در مسجد جامع همدان انجام می‌شود.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان با اشاره به برگزاری اعتکاف رمضانیه طی سه دوره در مساجد همدان، تصریح کرد: دوره اول  اعتکاف در تاریخ ۱۲، ۱۳ و ۱۴ فروردین (ویژه عموم مردم)، دوره دوم دوم ۱۵ ، ۱۶ ، ۱۷ فروردین (دانش آموزی، دانشجویی، عمومی) و دوره سوم ۱۸ ، ۱۹ ، ۲۰ فروردین (مادر و فرزند، پدر فرزند، عمومی) برگزار می‌شود.

وی مبلغ در نظر گرفته شده برای معتکفان برای حضور در مراسم اعتکاف همدان را ۳۵۰ هزار تومان برشمرد و افزود: متعکفان در روزهای اعلام شده طی سه دوره متعکف می‌شوند که برنامه‌های مختلفی در ایام اعتکاف از جمله مراسم ختم قرآن، محافل انس با قرآن، مسابقات مختلف، جهاد تبیین، مباحث با محور جوانی جمعیت و فرزندآوری و قرائت دعاهای مخصوص اعتکاف و... برای معتکفان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: علاقمندان برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف رمضان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۲۶۴۵۸۸۰۳ تماس بگیرند.

صلواتیان یادآور شد: در اعتکاف ماه رجب نیز 122 مسجد استان همدان میزبان این آیین معنوی بود که بیش از 15 هزار نفر در این مساجد معتکف شدند.

انتهای پیام
captcha