آسیب‌پذیری فرهنگ از ناحیه اقتصاد است
کد خبر: 4206758
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸
در خطبه‌های اولین نماز جمعه نایین در ۱۴۰۳ مطرح شد

آسیب‌پذیری فرهنگ از ناحیه اقتصاد است

امام جمعه موقت شهرستان نایین گفت: اقتصاد بی‌ارتباط با فرهنگ نیست و فرهنگ مردم زمانی ضربه می‌خورد که اقتصادشان ضربه بخورد.

امیر شفیعی امام‌جمعه موقت شهرستان نایینبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام امیر شفیعی، امام جمعه موقت نایین امروز، سوم فروردین‌ماه در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال ۱۴۰۳ این شهرستان ضمن تبریک آغاز سال نو اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کرد و شعار امسال نیز در حوزه اقتصادی است. ایشان در چند سالی که به رهبری رسیده، حوزه اقتصادی را مورد توجه قرار داده و این اواخر به‌صورت مستقیم، شعارها را اقتصادی انتخاب کرده است.

وی افزود: جنگی که دشمن آغاز کرده، جنگ اقتصادی است، ولی نباید از جنگ فرهنگی و موضوع تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی که رهبر معظم انقلاب در اوایل دهه ۷۰ مطرح کرد، غافل شد، چرا که اقتصاد بی‌ارتباط با فرهنگ نیست و فرهنگ مردم زمانی ضربه می‌خورد که اقتصادشان ضربه بخورد؛ گاهی ما باید از بعد فرهنگی، اقتصاد را تقویت کنیم و زمانی که به آموزه‌های دین می‌پردازیم، متوجه می‌شویم که آموزه‌هایی مانند انفاق، قناعت، مساعدت به یکدیگر و انصاف در اقتصاد نقش دارند.

امام جمعه موقت شهرستان نایین با بیان اینکه دین، فرهنگ و اقتصاد با یکدیگر در ارتباط هستند، گفت: ما درباره بعضی از آموزه‌های دینی دچار ضعف هستیم و از آنجایی که دین، فرهنگ و اقتصاد با هم ارتباط دارند، به دنبال ضعف‌ها مشکلات اقتصادی افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در مقابل دشمن باید خودمان را قوی کنیم که یکی از عرصه‌های مهم، عرصه اقتصادی است تا ما نیازی به کشورهای دیگر نداشته باشیم و اگر به شعارهای سال رهبر معظم انقلاب در دوره‌های گذشته توجه می‌شد، امروز شاهد مشکلات کمتری بودیم.

شفیعی با اشاره به سالی که گذشت، بیان کرد: سال گذشته حوادث تلخ و شیرین بسیاری داشت و حضور گسترده مردم در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن از آن رویدادهای شیرین بود. نتیجه انتخابات، انتخاب مردم و مورد احترام است و البته بعد از رقابت‌ها، نوبت همکاری و رفاقت‌هاست که به فرموده رهبر معظم انقلاب، مردم و مسئولان باید با یکدیگر همدل باشند تا به ایران آباد دست پیدا کنیم.

وی یادآور شد: از حوادث بسیار تلخی که سال‌هاست آن را مشاهده می‌کنیم، ظلمی است که به مردم غزه می‌شود و همین اتفاقات باعث شده طی یک سال اخیر، نفرت مردم دنیا از آمریکا و اسرائیل بیشتر شود که ان‌شاءالله شاهد فروپاشی و ریشه‌کن شدن آنها خواهیم بود.

فاطمه نصیری نایینی

انتهای پیام
captcha