تجلیل از مؤذن ۸۴ ساله کاشانی
کد خبر: 4206835
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲

تجلیل از مؤذن ۸۴ ساله کاشانی

در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان کاشان، از مؤذن ۸۴ ساله محله سلطان امیر احمد این شهر تجلیل و تقدیر شد.

اصغر جساس مؤذن ۸۴ ساله کاشانیبه گزارش ایکنا از اصفهان، مراسم نکوداشت و تجلیل از مؤذن ۸۴ ساله محله سلطان امیر احمد کاشان، شامگاه گذشته، سوم فروردین‌ماه در امامزاده سلطان امیر احمد(ع) این شهر برگزار شد.

در این مراسم که به همت مؤسسه فرهنگی اجتماعی احمدیه و خیریه سلاله الجواد زیارت سلطان امیر احمد(ع) شکل گرفت، از اصغر جساس، مؤذن ٨۴ ساله کاشانی که بیش از ۵۰ سال از عمر خود را به اذان گفتن پرداخته است، تقدیر و تجلیل شد. 

سیدعبدالرضا تولیت، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در این مراسم درباره عمر حقیقی انسان‌ها اظهار کرد: آیت‌الله جوادی آملی می‌فرماید: «معنای پنجاه ساله شدن انسان این نیست که او ۵۰ بهار را درک کند، ۵۰ بار زمین به دور شمس بگردد و این شخص بشود ۵۰ ساله، این چه تناسبی است؟ این سال زمین است، نه کسی که در زمین زندگی می‌کند. این زمان عوض می‌شود، نه متزمّن. عمر ما همان حرکتی است که به دور شمس ولایت انجام می‌دهیم... پس عمر یعنی مقدار حرکت خود انسان در محور حق... .» 

وی ادامه داد: عمر حقیقی ما با گردیدنمان به دور خورشید حقیقت قرآن، اهل‌ بیت(ع)، اذان و... رقم می‌خورد و تجلیل از پیشکسوت اذان‌گوی شهرستانمان اقدام بسیار خوبی است که انجام می‌شود. 

حجت‌الاسلام سیدمصطفی امام، امام جماعت مسجد خیابان علوی نیز در این مراسم با برشمردن بخشی از مسائل و مشکلات این بقعه متبرک نظیر صادر نشدن مجوز برای گسترش این مکان مذهبی و مقدس بیان کرد: مسئولان اداره میراث فرهنگی به‌دلیل قرار گرفتن آستان در خیابان علوی که محل اماکن تاریخی کاشان و رفت‌وآمد گردشگران است، این مکان را مورد بی‌مهری خود قرار داده‌اند و همکاری لازم را برای توسعه آن ندارد.

یادآور می‌شود، مراسم تجلیل از مؤذن ۸۴ ساله کاشانی با حضور نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس ستاد اقامه نماز و عضو شورای شهر کاشان، رئیس هیئت امنای امامزاده سلطان امیر احمد(ع)، سایر مسئولان و عموم مردم برگزار شد.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha