صفتی که پروردگار برای جامعه اسلامی نمی‌پسندد + فیلم
کد خبر: 4207220
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
قرار آسمانی/ 17

صفتی که پروردگار برای جامعه اسلامی نمی‌پسندد + فیلم

حجت‌الاسلام شوشتری‌نسب با اشاره به آیه 75 سوره نسا، گفت: یکی از صفاتی که پروردگار برای جامعه اسلامی نمی‌پسندد بی تفاوتی نسبت به یکدیگر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شوشتری‌نسب، مؤلف و مفسر قرآن کریم

حجت‌الاسلام والمسلمین شوشتری‌نسب، مؤلف و مفسر قرآن کریم در هفدهمین سلسله گفتار «قرار آسمانی»، گفت: یکی از صفاتی که پروردگار برای جامعه اسلامی نمی‌پسندد بی تفاوتی نسبت به یکدیگر است. رسول خدا می‌فرماید: «و مَنْ اَصْبَحَ لا يَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمينَ فَلَيْسَ مَنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنادى يا لَلْمُسْلِمينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ؛ هر كس صبح كند و به امور مسلمانان همّت نورزد، از آنان نيست و هر كس فرياد كمك خواهى كسى را بشنود و به كمكش نشتابد، مسلمان نيست.»

وی در ادامه با اشاره به آیه 75 سوره نسا «وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا ؛ شما را چه شده که در راه خدا و [رهایی] مردان و زنان و کودکان مستضعف [ی که ستمکاران هر گونه راه چاره را بر آنان بسته اند] نمی جنگید؟ آن مستضعفانی که همواره می گویند: پروردگارا! ما را از این شهری که اهلش ستمکارند، بیرون ببر و از سوی خود، سرپرستی برای ما بگمار و از جانب خود برای ما یاوری قرار ده.» گفت: سلام و درود خدا بر ملت قهرمان ایران  که هر کجا صدای استغاثه مسلمانی را شنیدند برای یاری او شتافتند. رحمت خدا بر مدافعان حرم که فرسنگ‌ها راه پیمودند زمانی که استثغفاثه مردم سوریه را شنیدند تا به این آیه لبیک گفته باشند.

 

 

 

انتهای پیام
captcha