درخواست مسلمانان نیوزیلند برای انجام اصلاحات در قوانین نفرت‌پراکنی
کد خبر: 4208387
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰

درخواست مسلمانان نیوزیلند برای انجام اصلاحات در قوانین نفرت‌پراکنی

مسلمانان نیوزیلند خواستار عملی شدن اصلاحات پیشنهادی در قانون مربوط به نفرت‌پراکنی علیه ادیان شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از آر ان زد، مسلمانان نیوزیلند از وزیر دادگستری این کشور خواستد توضیح دهد که چرا اصلاحات پیشنهادی در قانون، سخنان مشوق نفرت را که پس از حمله به مسجد کرایست چرچ توصیه شده بود، کنار گذاشته است. 

فدراسیون انجمن‌های اسلامی این کشور (FIANZ)، اعلام کرد که مجموعه‌ای از قوانین در حال حاضر از سخنان نفرت‌انگیز درباره رنگ، نژاد و ریشه‌های قومی  جلوگیری می‌کند اما در مورد اعتقادات دینی قوانین ضعیف است.

یک کمیسیون قانونی در حال بررسی این مسئله بود که آیا این امر باید تغییر کند یا خیر، اما پل گلداسمیت، وزیر دادگستری این کشور دستور توقف آن را داد و گفت که اصلاحات در قانون، آزادی بیان را تضعیف می‌کند.

عبدالرزاق، رئیس FIANZ، می‌گوید که باید تعادلی وجود داشته باشد و مردم به فرصتی نیاز دارند تا تصمیم بگیرند که این تعادل کجاست. وی افزود: ما فکر می‌کردیم که این وزیر باتجربه، برخلاف دو وزیر قبلی رویکرد بسیار روشمندی را در پیش خواهد گرفت.

وی افزود: باید محدودیت‌هایی وجود داشته باشد. آزادی بیان مقدس است، اما باید محدودیت‌هایی وجود داشته باشد، باید تعادلی وجود داشته باشد.

گلداسمیت در بیانیه‌ای از موضع دولت دفاع و اعلام کرد که کار بر روی قانون جرایم ناشی از نفرت هنوز در حال انجام است. وی گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای حذف حمایت‌های موجود در قانون مربوط به سخنان نفرت‌انگیز ندارد، اما ما با قوانین پیشنهادی حزب کارگر مخالفت کردیم و ادامه نخواهیم داد، زیرا این قوانین آزادی بیان را تضعیف می‌کرد.

وی ادامه داد: من روشن کردم که کار روی قانون جرایم ناشی از نفرت ادامه خواهد داشت، زیرا بسیار مهم است که مطمئن شویم همه جوامع ما در نیوزیلند محافظت می‌شوند و ایمن هستند. ما تصدیق می‌کنیم که اکنون پنج سال از حوادث 15 مارس (تیراندازی در مساجد کرایست‌چرچ) گذشته و ممکن است بسیاری از سرعت واکنش دولت احساس ناامیدی کنند.

عبدالرزاق گفت که حمله تروریستی 15 مارس علیه یک دین خاص بود و کمیسیون سلطنتی اعلام کرد دین باید به عنوان یک امر محافظت شده گنجانده شود و ارتباط بین سخنان نفرت‌انگیز و نفرت‌پراکنی نیز مشخص شده است.

انتهای پیام
captcha