بیداری اسلامی با حمایت از قدس زمینه‌ساز ظهور است
کد خبر: 4208594
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۴
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

بیداری اسلامی با حمایت از قدس زمینه‌ساز ظهور است

فرمانده بسیج حوزه اساتید استان همدان گفت: روز قدس، فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان می‌رساند و بیداری اسلامی را در جهان زنده نگه می‌دارد و این بیداری زمینه را برای ظهور منجی عالم فراهم خواهد کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا یوسفی راستگو، فرمانده بسیج حوزه اساتید استان همدان

سرزمین مقدس فلسطین به دلیل وجود مسجدالاقصی، محل زندگی و بعثت انبیای الهی، نخستین قبله مسلمانان و محل معراج آسمانی پیامبر اعظم از ارزش و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این سرزمین مقدس بیش از شش دهه است که به اشغال بی‌رحمانه صهیونیست‌ها درآمده و آنها از هیچ جنایتی علیه ساکنان اصلی آن فروگذار نکرده‌اند. تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همواره رژیم صهیونیستی و حامیان بین‌المللی این رژیم، با افزودن بر ابعاد و عمق جنایت علیه مسلمانان وضعیتی را به‌وجود آورده بودند که آرمان فلسطین در حال به فراموشی سپردن بود.

خیانت و همراهی برخی از سران کشورهای عربی با نظام سلطه و صهیونیسم بین‌المللی نیز رنج مضاعفی بود که بر امت اسلامی و به‌ویژه ملت مظلوم فلسطین تحمیل شده بود. حمایت‌های همه‌جانبه امام خمینی(ره) از آرمان فلسطین و به‌ویژه تدبیر و دوراندیشی ایشان در زمینه مردمی و اسلامی کردن مبارزه علیه رژیم صهیونیستی و به‌صورت خاص، تعیین روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، نور امیدی در جوامع اسلامی ایجاد کرد که امروزه با گذشت بیش از سه دهه از حضور ملت‌ها در صحنه نمایش اقتدار علیه رژیم صهیونیستی، با پیدایش بیداری اسلامی زمینه‌های لازم برای آزادی قدس شریف فراهم شده است. 

در حقیقت می‌توان پیروزی‌های پی در پی امت اسلامی علیه نظام سلطه و صهیونیسم جهانی را در عرصه‌های مختلف به‌ویژه نتایج حاصل از بیداری اسلامی را در پیوند معنادار با روز جهانی قدس و آثار آن جستجو کرد.

امروز فلسطین با عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مبارز فلسطینی و مقاومت مردم مظلوم و ستمدیده غزه در مقابل جنایات وحشیانه اسرائیل کودک‌کش و نبرد جانانه نیروهای حماس و جهاد اسلامی به پیروزی نزدیک‌تر شده است.

راهپیمایی روز جهانی قدس امسال باید متفاوت‌تر از سال‌های گذشته باشد، روز قدس فرصتی مناسب است تا یک‌ بار دیگر مسلمانان با هر گرایش و سلیقه سیاسی، وحدت و یکپارچگی خود را به نمایش بگذارند و حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس موجب تحقیر استکبار و صهیونیسم است.

حجت‌الاسلام علیرضا یوسفی راستگو، فرمانده بسیج حوزه اساتید استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: روز قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، به ابتکار امام خمینی(ره) نامگذاری شد تا توجه جهانیان به مسئله فلسطین و ظلم رژیم صهیونیستی جلب شود. امسال با توجه به شش ماه جنایت بی‌حد و حصر این رژیم نامشروع و متجاوز و به شهادت رساندن بیش از 30 هزار نفر از مردم مظلوم غزه که عمدتاً زن و کودک هستند نفرت جهانی نسبت به صهیونیست‌ها و همراهی مردم با مظلومان فلسطینی بیشتر شده است.

وی بیان کرد: روز جمعه به‌عنوان روزی که ظهور منجی عالم بشریت به ما وعده داده شده است «المتوقع فیه ظهوره» بهترین زمان برای خواستن و دعا به درگاه خدا برای امر فرج حضرت حجت(عج) است. ارتباط روز قدس و ظهور امام زمان(عج) از چند منظر قابل بررسی است.

از بین بردن ظلم؛ زمینه‌ای برای ظهور حضرت حجت(عج)

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت همدان ادامه داد: برخی معتقدند، از بین بردن ظلم و ستم و استکبار جهانی، از جمله مقدمات ظهور امام زمان(عج) است. روز قدس به‌عنوان نمادی از مبارزه با ظلم و ستم، در راستای این هدف گام برمی‌دارد و زمینه را برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم می‌کند.

وی گفت: در دعای ندبه وقتی به دنبال بقیه‌الله روحی فداه می‌گردیم او را این چنین صدا می زنیم «این قاصم شوکه المعتدین این قاطع دابر الظلمه، در هم شکننده هیبت پوشالی تجاوزکاران و شکننده پشت ستمگران»؛ بهترین زمینه‌سازی برای حضرت مبارزه با ظالمان و حمایت از مظلومان است. همان که وصیت مولایمان علی(ع) در بستر شهادت بوده است، یار مظلوم و دشمن ظالم باشیم. اگر معتقدیم امام عصر(عج) با شعار یا لثارات‌الحسین(ع) قیام می‌کند و خونخواه خون شهدای کربلاست کربلای حسینی مکتب مبارزه با ظلم است.

یوسفی راستگو بیان کرد: یکی از امورات مهم مورد توجه قرآن و عترت اتحاد و انسجام مسلمین است. «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا»، امروز حمایت از فلسطین مظلوم یکی از مصادیق اتحاد و انسجام اسلامی باید باشد. روز قدس فرصتی برای اتحاد مسلمانان جهان در برابر دشمن مشترک، یعنی رژیم صهیونیستی است. این اتحاد، انسجام و همدلی، از نشانه‌های ظهور امام زمان(عج) و زمینه‌ساز ظهور ایشان خواهد بود.

فرمانده بسیج حوزه اساتید استان همدان اظهار کرد: دفاع از فلسطین به‌عنوان پاره‌ای از وجود اسلام عزیز و حمایت از آزادی قدس به‌عنوان اولین قبله‌گاه مسلمین و نقطه اتصال همه مسلمانان می‌تواند مورد تکیه و اعتماد دو میلیارد مسلمان قرار بگیرد و این اتفاق مبارک در صحنه دفاع عملی از مظلومان مقتدر فلسطینی قطعاً برای رژیم منحوس سخت و نابودکننده خواهد بود. اگر اجماع مسلمین در مطالبه‌گری از برخی دولت‌های منفعل و بی‌غیرت جهان اسلام شکل بگیرید و ارتباط اقتصادی و روابط سیاسی پنهان و آشکار این دولت‌ها با دشمن صهیونیستی قطع شود رگ حیاتی این کودک‌کش قطع خواهد شد.

حمایت از قدس بیداری اسلامی را به همراه دارد

وی گفت: روز قدس، فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان می‌رساند و بیداری اسلامی را در جهان زنده نگه می‌دارد. این بیداری، زمینه را برای ظهور منجی عالم بشریت که حامل عدالت و آزادی برای همه انسان‌ها است، فراهم می‌کند. مردم جهان که ادعای پوشالی غرب در حمایت از حقوق بشر را به چشم دیده‌اند دنبال عدالت حقیقی هستند این روزها گرایش به اسلام بیش از هر زمانی در اقصی نقاط عالم مشاهده می‌شود و این نویدبخش بیداری جهانی برای حضور عدل‌گستر عالم و منجی واقعی بشریت است «یملأ الارض قسطا وعدلا کما ملئت ظلما وجورا».

یوسفی راستگو بیان کرد: یکی از اهداف مهم روز قدس، مبارزه با ظلم و ستم رژیم صهیونیستی است. امام زمان(عج) نیز در زمان ظهور، با ظلم و ستم مبارزه خواهند کرد و عدالت را در جهان برقرار خواهند کرد. یکی از دلایل غیبت حضرت، عدم بیعت با ظالمان عنوان شده است. این بدین معناست که حضرت به هیچ وجه بنای سازگاری با ظالمان و ساختارهای ظلم را نخواهند داشت. به دستور قرآن «وقاتوا ائمه الکفر» با سران و بنیانگذاران اصلی ظلم جهانی مبارزه و مجاهده خواهند کرد.

وی ادامه داد: امروز حامیان این غده سرطانی در مجامع بین‌المللی رسوا شده و حیثیت خود را در بین مردم دنیا به حراج گذارده‌اند. امروز آمریکای جنایتکار شریک تمام عیار فرزند نامشروع خود در ظلم‌های بی‌حد و حصر است. امروز مبارزه با آمریکا و اسرائیل آرمان و دستورالعمل منتظران المهدی(عج) است.

روز قدس؛ فرصتی برای احیای اسلام

فرمانده بسیج حوزه اساتید استان همدان اظهار کرد: امام عصر(عج) احیاگر اسلام ناب محمدی است. «این محیی معالم الدین»، بالاترین شعار و آرمان اسلام در عرصه اجتماعی عدالت‌گستری است. عدالت در همه زمینه‌های اقتصادی فرهنگی سیاسی نظامی و... . امروز جهان از بی‌عدالتی که توسط چند کشور در عرصه جهانی رقم می‌زند در رنج است. قوانین بین‌الملل در راستای ارضای منافع چند کشور خاص شده است. ملت‌ها سهمی و جایگاهی در نظام جهانی ندارند به نام دولت‌ها وبه کام قدرت‌های حامی صهیونیست عمل می‌کنند.

وی گفت: روز قدس، فرصتی برای احیای ارزش‌های اسلامی و ترویج فرهنگ ناب اسلام ناب محمدی است. ظهور امام زمان(عج) نیز با هدف احیای دین اسلام و برقراری حکومت عدل الهی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha