قدس معیار واقعی نسبت داشتن با اسلام و آزادی جهانی است
کد خبر: 4208846
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹
سفیر کشورمان در تانزانیا:

قدس معیار واقعی نسبت داشتن با اسلام و آزادی جهانی است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دارالسلام گفت: قدس، معیار واقعی نسبت داشتن با اسلام، ادیان آسمانی و آزادی جهانی و همچنین محور اجتماع و وحدت اعراب و مسلمین و آزادگان جهان با ادیان و مذاهب مختلف است.

حسین الوندی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا

به گزارش خبرنگار ایکنا، حسین الوندی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا عصر امروز جمعه در همایش «قدس میراث مشترک ادیان الهی» طی سخنان اظهار کرد: قدس شریف مورد احترام خاص همه‌ی ادیان ابراهیمی است و امروزه نه تنها مسأله اصلی جهان اسلام، بلکه به خاطر جنایات رِژیم غاصب صهیونیستی به مسأله پیش روی جامعه بشری تبدیل شده و اعتقادات ما مسلمانان و انسانیت حکم می‌کند که در مقابل این جنایات بایستیم و از حقوق مردم فلسطین دفاع کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت اتحاد و همبستگی جهان اسلام برای مقابله با رژیم اشغالگر قدس، افزود بعد از عملیات طوفان الاقصی و مقاومت و استقامت مردم مظلوم فسطین شاهد سیر نزولی قدرت استعمارگران و رژیم غاصب صهیونیستی و نیز ارتقای فرهنگ مقاومت و ایستادگی و رشد امید در ملت‌های منطقه هستیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی از جمله کشتار ۳۳ هزار شهروند بیگناه فلسطینی بیان کرد: اکنون شاهد هولوکاست فلسطینیان در پیش چشم مدعیان حقوق بشر هستیم که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد و برخورد‌های دوگانه‌ی کشور‌های غربی را از ارزش‌های انسانی و حقوق بشر نشان می‌دهد.

الوندی گفت: اکنون بعد از این کشتار وسیع وحشیانه، همگان اذعان دارند که نتانیاهو خواهان صلح و آتش بس نیست؛ چرا که این امر بقای سیاسی او را به خطر می‌اندازد و اگر صلح شود، او مجبور است ناکامی و شکست راهبردی خود از فلسطینان را به مردم توضیح دهد؛ بنابراین او تصمیم گرفته است که به جنایت‌ها و کشتار مردم مظلوم فلسطین ادامه دهد و این وظیفه انسان‌های خداترس، مومن و متدین و وجدان‌های بیدار را سنگین‌تر می‌کند تا به هر طریقی که می‌توانند، ولو از طریق تحریم هر گونه‌ معامله تجاری؛ این رژیم کودک‌کش و آپارتاید را تحت فشار قرار بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: قدس میراث مشترک همه ادیان ابراهیمی و محور اتحاد و همبستگی نه تنها کشور‌های اسلامی بلکه همه ادیان ابراهیمی است. قدس معیار واقعی نسبت داشتن به اسلام و ادیان آسمانی و آزادی جهانی و محور اجتماع و وحدت اعراب و مسلمین و آزادگان جهان با ادیان و مذاهب مختلف است. قدس شریف قبله دوم مسلمانان و مورد احترام خاص همه ادیان الهی ابراهیمی است و تجسم وحدت و معراج و رسالت انبیا و نه تنها مساله اصلی جهان اسلام بلکه اکنون جامعه بشری است. این روز بزرگترین و باشکوه‌ترین نماد اتحاد مسلمانان جهان در برابر زورگویی‌های نظام سلطه و دفاع از مظلومان را یکصدا به استکبار جهانی می‌رسانند رژیم اشغالگر صهیونیستی با حمایت برخی کشورها، جنایت‌های بسیاری را علیه و برادران و خواهران ما در فلسطین مرتکب شده اعتقادات ما انسانیت حکم میکند در مقابل این جنایات ایستاده و از حقوق مردم فلسطین دفاع کنیم. 

سفیر کشورمان در تانزانیا تصریح کرد: برخورد کشور‌های غربی و سازمان‌های بین‌المللی در مواجه با دو رویداد یعنی جنگ اوکراین و غزه، گواه استاندارد دوگانه کشور‌های غربی و تعریف و تفسیر آن‌ها از حقوق بشر و ارزش‌های انسانی که همواره مدعی آن بوده‌اند، است. این موضوع دیگر برای آزاداندیشان، صلح جویان و وجدان‌های بیدار قابل تحمل نیست و درخواست عمومی جامعه جهانی، توقف جنگ و آزادسازی فلسطینیان در بند است.

الوندی تأکید کرد: بیاید با عدم استفاده از کالا‌های ساخت رژیم صهیونیستی و حامیان آن، قدمی کوچک، ولی تاثیرگذار در جهت پایان جنگ و اعلام آتش بس برداریم. مطمئن باشید با پیگیری و برپایی کمپین‌های اینچنینی پیروزی با مقاومت بوده و رژیم صهیونیستی به زانو در خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha