تربیت دینی نسل جدید از کودکی آغاز شود
کد خبر: 4209325
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۱
امام جمعه چاپیاره:

تربیت دینی نسل جدید از کودکی آغاز شود

حجت‌الاسلام رسول جمشیدی گفت: اگر والدین و خانواده برای تربیت دینی فرزندان خود دغدغه جدی دارند، باید این موضوع را از سن کودکی و پایین آغاز کنند.

محفل قرآنیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام رسول جمشیدی، امام جمعه چایپاره، در جشن روزه‌اولی‌ها که شامگاه، 19 فروردین ماه در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان با حضور دختران و پسرانی که به تازگی به سن تکلیف رسیده‌اند، برگزار شد، گفت: اگر والدین و خانواده برای تربیت دینی فرزندان خود دغدغه جدی دارند باید این موضوع را از سن پایین شروع کنند.

وی با بیان اینکه والدین باید فرزندان خود را با نماز، روزه و قرائت قرآن کریم مأنوس کرده و آنها را با برکات رمضان بیش از پیش آشنا کنند، ادامه داد: اعضای خانواده به‌ویژه مادران الگوی عملی برای کودکان و نوجوانان محسوب می‌شوند، پس لازم است خودشان در زمینه عمل به دستورات دینی پیشگام باشند.

امام جمعه چایپاره با بیان اینکه جشن روزه اولی‌ها با هدف تشویق و انس هرچه بیشتر به روزه‌داری، تبیین جایگاه والای ماه مبارک رمضان و تأثیر اعمال ارزشمند آن در سعادت انسان، در فضایی شاد و خاطره‌انگیز برگزار می‌شود، ادامه داد: این سری رویدادها معمولاً به اتفاقی فراموش‌نشدنی تبدیل می‌شود که لازم است پیرامون محتوا و نحوه برگزاری آن دقت شود و نسل جدید برای تدبر در قرآن ترغیب شوند.

حجت‌الاسلام جمشیدی ادامه داد: ماه مبارک رمضان یکی از فرصت‌های ناب و ظرفیت‌های بزرگ برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی ویژه نوجوانان است، که اگر این مراسم و برنامه‌ها با همکاری نوجوانان برگزار شود، از تأثیر چندبرابر برخوردار خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر برنامه‌های قرآنی متناسب با روحیات حساس و لطیف نوجوانان برگزار شود، بهترین فرصت برای تحکیم مبانی دینی و اعتقادی آنها است پس باید از این فرصت‌ها حداکثر بهره را ببریم و رسانه‌های جمعی اعم از صوتی و تصویری پای کار بیایند.

امام جمعه چایپاره با بیان اینکه روز جهانی قدس را هم پشت‌سر گذاشته‌ایم، اظهار کرد: این سری رویدادها و محافل قرآنی فرصت مغتنمی است تا نوجوانان یاد بگیرند باید نسبت به سرنوشت مسلمانان سایر نقاط جهان، مظلومان و مستضعفان حساسیت داشته باشند و از کنار آنها بدون دغدغه رد نشوند.

انتهای پیام
captcha