کودکی بهترین دوران برای انس با خداوند است
کد خبر: 4209516
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴
یک کارشناس دینی:

کودکی بهترین دوران برای انس با خداوند است

حجت‌الاسلام بهنام علی‌پناهی گفت: دوران کودکی و طفولیت بهترین دوران برای انس با خداوند متعال و یاد گرفتن احکام دینی است.

حجت‌الاسلام بهنام علی‌پناهی یک کارشناس دینیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام بهنام علی‌پناهی یک کارشناس دینی امروز 20 فروردین در جشن روزه‌اولی‌ها که با حضور جمعی از کودکان و نوجوان در این شهرستان برگزار شد، گفت: سال‌های کودکی و طفولیت بهترین دوران برای انس با خداوند متعال و اهل بیت(ع) بوده همچنین در این ایام می‌توان مقدمات احکام دینی را به فرزندان آموزش داد و آنها را برای قرائت قرآن کریم و تدبر در قرآن تشویق کرد.

وی با اشاره به اهمیت آماده کردن کودکان و نوجوانان برای روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان، انس با احکام و موازین اسلامی، ادامه داد: در این ارتباط احادیث، روایات و توصیه‌های زیادی از طرف اهل بیت، عصمت و طهارت(ع) رسیده است که لازم است آنها را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست، روح هر انسانی در دوران کودکی و نوجوانی انعطاف خوبی دارد، اضافه کرد: در این شرایط، قابلیت یاد گرفتن دستورات دینی و به خصوص تمرین روزه‌‌داری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و لازم است که والدین برای این مبحث وقت صرف کنند.

حجت‌الاسلام پناهی خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست هر اندازه که سن انسان بیشتر می‌شود، انعطاف روح او به تدریج کمتر شده و یاد گرفتن آموزه‌های جدید مشکل‌تر می‌شود و فرد با سرسختی مسائل را می‌پذیرد و گناه به نظر آسان‌تر می‌آید.

وی بیان داشت: ضمن اینکه کودکان و به طور کلی فرزندان‌مان را برای به جا آوردن دستورات خداوند متعال به ویژه نماز و روزه توصیه می‌کنیم، باید آنها را نسبت به این موضوع متوجه کنیم اسلام دینی است که برای پیروان خود آسان گرفته است و همه دستورات و توصیه‌ها برای این است که انسان در مسیر خوشبختی و سعادت قرار بگیرد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه لیالی قدر و روز جهانی قدس را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: لازم است که نونهالان را به اندازه فهم‌شان با این سری مناسبت‌ها و رویدادهای تاریخ جهان اسلام آشنا کنیم، تا ضمن دینداری به تکالیف سیاسی و اجتماعی خود شناخت پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha