تصمیم چچن برای بازسازی مسجد «دونتسک»
کد خبر: 4210024
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۷

تصمیم چچن برای بازسازی مسجد «دونتسک»

رئیس اداره معنوی مسلمانان جمهوری خلق دونتسک گفت: بنیاد قهرمان روسیه «احمد حاج قدیروف» در چچن تنها مسجد دونتسک را بازسازی خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، رشید براگین در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی گفت: ما با مسئولان بنیاد قهرمان روسیه «احمد حاج قدیروف» (پدر رمضان قدیروف) که توسط همسرش، ایمانی قدیروا اداره می‌شود ملاقات و قول قاطعانه‌ای برای بازسازی مسجد دونتسک دریافت کردیم. همه چیز از جمله نقشه و بودجه برای انجام این پروژه آماده است.
 
وی خاطرنشان کرد: زمان آغاز به کار، به آزادسازی اراضی جمهوری خلق دونتسک توسط نیروهای مسلح روسیه و توقف بمباران نیروهای اوکراینی بستگی دارد.
 
براگین در پایان گفت: ما آماده هستیم و پیمانکاران ما نیز آماده هستند.
 
این مسجد در منطقه کویبیشفسکی در دونتسک قرار دارد که از سال 2014 زیر بمباران شدید قرار گرفته و دیوارها و پنجره‌های مسجد و همچنین محوطه اطراف آن به دلیل بمباران نیروهای مسلح اوکراین آسیب جدی دیده است. در نزدیکی ساختمان مسجد، می‌توان بقایای بمب‌ها، مهمات کوچک و حتی بمب‌های منفجر نشده دیده می‌شود.
 
پیش از این، اداره معنوی مسلمانان روسیه اعلام کرده بود که بازسازی یک مسجد در ماریوپل سال گذشته با بودجه بنیاد احمد قدیروف، قهرمان روسیه به پایان رسید.
انتهای پیام
captcha