حیرت استراتژیست‌های نظامی جهان از قدرت بازدارندگی ایران
کد خبر: 4210706
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
انبارلویی مطرح کرد:

حیرت استراتژیست‌های نظامی جهان از قدرت بازدارندگی ایران

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه استراتژیست‌های نظامی جهانی از قدرت بازدارندگی کشورمان حیرت‌زده شده‌اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با عملیات وعده صادق اثبات کرد توانایی رصد و مقابله با تهدیدات در شعاع پنج میلیون متر مربعی خود را دارد و قدرت اول نظامی منطقه محسوب می‌شود.

محمدکاظم انبارلویی

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اهمیت و دستاوردهای عملیات وعده صادق اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در حمله موشکی و پهپادی خود به رژیم صهیونیستی چنان ضرب شستی نشان داد که این رژیم هیچگاه آن را از یاد نخواهد برد. رژیم کودک‌کش صهیونیستی را باید در جای خود می‌نشاندیم تا دیگر جرئت تعرض به منافع جمهوری اسلامی ایران را در سر نپروراند.

وی به دستاوردهای عملیات وعده صادق اشاره و تأکید کرد: زمانی آمریکا به دنبال تحقق خاورمیانه بزرگ بود و در راهبردی که او تعیین کرده بود، رژیم صهیونیستی محوریت قرار داشت ولی با عملیات وعده صادق نشان دادیم نه‌تنها خاورمیانه بزرگ شکل نخواهد گرفت بلکه محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران در محوریت و کانون اصلی تحولات غرب آسیا قرار دارد.

منافع ملی خط قرمز ماست

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه پاسخ قاطعانه جمهوری اسلامی ایران از نظر فنی ابعاد مختلفی دارد که استراتژیست‌های نظامی بزرگ دنیا در حال تحلیل و بررسی آن هستند، گفت: نیروهای مسلح ما نشان داده‌اند حرفی که می‌زنند پای آن می‌ایستند و امنیت ملی و منافع ملی خط قرمز ماست و برای دفاع از آن هر کاری انجام خواهیم داد. رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در دمشق به امنیت ملی و منافع ملی کشورمان حمله کرد و باید پاسخ آن را به طور شدید دریافت می‌کرد که چنین هم شد.

انبارلویی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با عملیات وعده صادق قدرت جغرافیایی و نظامی خود را به رخ دنیا کشید و اثبات کرد که توانایی رصد و مقابله با تهدیدات در شعاع پنج میلیون متر مربعی خود را دارد و قدرت اول نظامی منطقه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا پس از جنگ سرد خود را قدرت مطلق جهان عنوان کرده بود، گفت: با عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها فهماندیم که قدرت اول جهان نیستند و نمی‌توانند به سرکشی‌ها و شیطنت‌ها در غرب آسیا ادامه دهند. به عبارت بهتر با این عملیات ظهور یک قدرت نظامی در جهان به نام جمهوری اسلامی ایران به اثبات رسید و شاید کسی باور نمی‌کرد یک کشور اسلامی بتواند رژیم صهیونیستی را چنین موشک‌باران کند.

نمایش قدرت بازدارندگی ایران 

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه به مقوله قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران اشاره و تأکید کرد: پیش از عملیات وعده صادق برخی کشورها گمان می‌کردند قدرت بازدارندگی کشورمان شبیه به شوخی است؛ در واقع از آنجا که در برخی موارد مماشات کردیم و صبر استراتژیک نشان دادیم، از آن سوءاستفاده کردند ولی با انجام این عملیات تمام محاسبات دشمن و دیگر کشورها برهم ریخت و متوجه شدند صبر استراتژیک جمهوری اسلامی هم حدی دارد.

انبارلویی با بیان اینکه اقدام نظامی ایران کاملاً مشروع و مطابق ماده 51 منشور ملل متحد بود، گفت:  جمهوری اسلامی ایران حق دفاع از خود در برابر تهدیدات را دارد و ماده 51 منشور ملل متحد این اجازه را به ما داده است. اسرائیل به مقر دیپلماتیک ما حمله کرد و باید به آن واکنش نشان می‌دادیم. اگر مجامع جهانی به خصوص آمریکا در برابر جنایات این رژیم سکوت نمی‌کردند امروز رژیم صهیونیستی جرئت تعرض به اماکن دیپلماتیک دیگر کشورها را به خود نمی‌داد.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha