حرمت و جایگاه بقیع نزد تمام مسلمانان دارای سابقه تاریخی است
کد خبر: 4210878
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳
کارشناس دینی:

حرمت و جایگاه بقیع نزد تمام مسلمانان دارای سابقه تاریخی است

حجت‌الاسلام کریمی با بیان اینکه تخریب قبور بقیع واقعه‌ای تلخ نه تنها برای شیعیان بلکه تمام مسلمانان است، گفت: حرمت و جایگاه بقیع نزد تمام مسلمانان دارای سابقه‌ای تاریخی است و این مکان به سبب قدوم رسول خدا و ائمه معصومین(ع) و دفن چهار تن از امامان و سایر مؤمنان دارای شرافت بسیاری است.

حجت‌الاسلام ارسلان کریمی کارشناس دینی

حجت‌الاسلام ارسلان کریمی، کارشناس دینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از کرمانشاه درخصوص دلایل قداست و پیشینه تاریخی بقیع با بیان اینکه بقیع اولین مزاری است که به دستور پیامبر اکرم(ص) توسط مسلمانان صدر اسلام ایجاد شد، اظهار کرد: حرمت و جایگاه رفیع بقیع در بین تمامی مسلمانان دارای سابقه‌ای تاریخی است و بقیع به سبب قدوم رسول خدا و ائمه معصومین(ع) و دفن چهار تن از امامان و سایر مؤمنین و شهیدان و نیکان دارای شرافت بسیاری است تا جایی که سیوطی از انس روایت می‌کند که آیه «اِنّ مَعَ العُسْرِ یسْراً» در بقیع نازل شد.

وی به هشتم شوال، سالروز تخریب قبرستان بقیع در سال ۱۳۴۴ هجری قمری توسط وهابیت اشاره کرد و گفت: آنان که قبور ائمه(ع) را تخریب کردند قبل از هر چیزی مسیر‌های منتهی به سرزمین معرفت را از میان بردند و جهل و نادانی که در اعماق قلب‌هایشان قرار داشت را به رخ کشیدند تا برای ابدیت به ثبت برسد.

این کارشناس دینی با اشاره به انگیزه‌های وهابیت در رقم زدن حادثه تخریب بقیع بیان کرد: تخریب بقیع نشئت گرفته از تفکری مسموم بود که با این عمل نتوانستند کاری از پیش ببرند و با دست خود تیشه به ریشه خودشان زدند، چراکه ریشه شجره طیبه، عندالله ثابت است.

حجت‌الاسلام کریمی در ادامه با بیان اینکه بقیع در زمان رسول خدا(ص) نیز زیارتگاه بوده است، گفت: برخی از کارشناسان بی‌احترامی به قبور مقدس بزرگان در بقیع توسط وهابیت را نشئت گرفته از جنبه‌های فکری و اعتقادی دانسته که برخواسته از یک جهالت انحرافی و بیمارگونه است.

این کارشناس دینی در پایان اظهار کرد: باید بدانیم قبرستان بقیع از ابتدا مانند امروز نبوده، چراکه در قبرستان بقیع و سایر اماکن متبرکه حجاز تا پیش از تخریب بر قبور ائمه و بزرگان اسلام گنبد‌ها و بنا‌هایی قرا داشت که در هشتم شوال ۱۳۴۴ هجری قمری تفکر بیمار و مریض وهابی به دلایل واهی تمامی گنبد‌ها و قبه‌های موجود را تخریب کردند تا سندی زنده از مظلومیت شیعیان بر جای بگذارند.

انتهای پیام
captcha