تهدیدات شب گذشته به خوبی دفع شدند/ کشور در امنیت است
کد خبر: 4211231
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
امیر حیدری:

تهدیدات شب گذشته به خوبی دفع شدند/ کشور در امنیت است

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اقدامات تهدیدآمیز شب گذشته در برخی نقاط کشور گفت: شب گذشته هجوم اشیای مشکوک را در برخی نقاط کشور شاهد بودیم ولی نیروی پدافند هوایی کشورمان به خوبی این تهدید را دفع کرد و به ملت عزیزمان می‌گویم تهدیدی وجود ندارد و امنیت برقرار است.

امیر سرتیپ حیدری

به گزارش خبرنگار ایکنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه 31 فروردین ماه تهران با تبریک فرارسیدن روز ارتش گفت: انبیای الهی و رسول‌ مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) نماد عینی صراط مستقیم در طول تاریخ هستند. با وجود اینکه ائمه معصومان(ع) در بین ما نیستند ولی وعده خداست که زمین تهی از نماد عینی صراط مستقیم نباشد و به همین دلیل مقام معظم رهبری و و لایت فقیه نماد عینی صراط مستقیم محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه آرمان‌های امام راحل موجب اقتدار ملی کشورمان شد، اظهار کرد: پیروزی غرورآفرینی که در روزهای اخیر به دست آوردیم را مدیون آرمان‌های امام راحل، منویات و هدایت‌های مقام معظم رهبری و جهاد افرادی همانند شهید طهرانی‌مقدم هستیم. نیروهای مسلح کشورمان توانستند بار دیگر لبیک‌گوی فرامین فرمانده معظم کل قوا باشند و ولایتمدار بودن خود را به نمایش بگذارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دستاوردهای عملیات وعده صادق افزود: دستاورد اول مربوط به تحقق وعده قرآن کریم است. قرآن کریم می‌فرماید خانه‌ای سست‌تر از خانه عنکبوت وجود ندارد و لذا رزمندگان اسلام در سپاه پاسداران انقلاب، ستاد کل و ارتش جمهوری اسلامی ایران با عملیات وعده صادق وعده قرآن را محقق کردند. موشک‌های نقطه‌زن و دوربرد کشورمان، گنبد آهنین و فلاخن داوود را که رژیم صهیونیستی خود را پشت اینها پنهان کرده بود به لرزه درآوردند.

وی ادامه داد: دستاورد دوم این عملیات مربوط به محقق کردن فرامین امامین انقلاب است. مقام معظم رهبری فرموده‌اند دوران بزن در رو تمام شده و به همین دلیل نیروهای مسلح کشورمان افتخاری بزرگ آفریدند. رژیم صهیونیستی بداند اگر دست به اقدامی بزند با پاسخ کوبنده‌تر ما روبه‌رو خواهد شد. دستاورد سوم عبارت است از درهم شکستن هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی و از همه مهمتر دستاورد چهارم است که مطابق این دستاورد معادله قدرت در منطقه به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد و قدرت برتر نیروهای مسلح کشورمان را در منطقه به اثبات رساند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: با این عملیات نشان دادیم حضور بیگانگان در منطقه نمی‌تواند تأمین‌کننده امنیت کشورهای منطقه باشد و امنیت منطقه فقط از طریق متغیرهای همگرا تأمین‌شدنی است. همچنین این عملیات دست برتر نظامی جمهوری اسلامی ایران را به اثبات رساند.

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران متعلق به انقلاب اسلامی و منبعث از آرمان‌های انقلاب است، گفت: ارتش امروز متعلق به اسلام و حاصل دوراندیشی، بصیرت، روحیه الهی و انقلابی امامین انقلاب است.

وی با بیان اینکه امروز ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی را تشکیل داده‌اند، گفت، ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران موفق شده با نگاه به داخل و قدم برداشتن در مسیر خودکفایی روی پای خود بایستد. همچنین نیروی زمینی قهرمان با بهره‌گیری از فرامین مبارک مقام معظم رهبری و هدایت دلسوزانه فرمانده کل ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح در کنار سایر نیروهای مسلح با استقرار در مرزهای کشور توانسته امنیت پایدار و ماندنی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته‌ایم در سال‌های اخیر تغییراتی در ساختار، سازمان، هویت و ماهیت یگان‌های نیروی زمینی به وجود آوریم، گفت: امروز نیروی زمینی را به یک نیروی متحرک هجومی و واکنش سریع تبدیل کرده‌ایم و این نیرو آماده است در هر زمان و مکان به تهدیدات پاسخ کوبنده‌ دهد.

امیر سرتیپ حیدری گفت: حضور ما در مرزها یک حضور هوشمندانه و در لبه فناوری است. بارها اعلام کرده‌ایم حضور نیروی زمینی ارتش در مرزها به معنای این نیست که خطری مرزهای ما را تهدید می‌کند بلکه این حضور با هدف تقویت اشراف اطلاعاتی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات تهدیدآمیز شب گذشته در برخی نقاط کشور گفت: شب گذشته هجوم اشیای مشکوک را در برخی نقاط کشور شاهد بودیم ولی نیروی پدافند هوایی کشورمان به خوبی این تهدید را دفع کرد و به ملت عزیزمان می‌گویم تهدیدی وجود ندارد و امنیت برقرار است.

امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: نیروی هوانیروز جمهوری اسلامی ایران به موشک‌های دورزن و نقطه‌زن مجهز شده و از برخی دستاوردهای این نیرو در روزهای آینده رونمایی خواهند شد.

وی با اشاره به حضور نیروی زمینی ارتش در امدادرسانی به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون رزمندگان نیروی زمینی ارتش در کنار دیگر دستگاه‌ها در حال امدادرسانی به سیل‌زدگان هم‌وطنانمان در سیستان و بلوچستان هستیم.

 

انتهای پیام
captcha