صدور حکم دادگاه مصر برای نوازنده‌ای که با موسیقی قرآن را تلاوت کرد
کد خبر: 4211689
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸

صدور حکم دادگاه مصر برای نوازنده‌ای که با موسیقی قرآن را تلاوت کرد

دستگاه قضایی مصر حکم خود را درباره نوازنده‌ای که قرآن را با ساز عود تلاوت می‌کرد، صادر کرد.

صدور حکم دادگاه مصر برای نوازنده‌ای که با موسیقی قرآن را تلاوت کرد

به گزارش ایکنا به نقل روسیا الیوم، قوه قضائیه مصر امروز یکشنبه حکمی را علیه احمد حجازی، نوازنده، به اتهام «توهین به ادیان» صادر کرد. 

این نوازنده اقدام به تلاوت قرآن کریم همراه با نواختن ساز عود کرده بود.

دادگاه تجدیدنظر جنحه نوزه روز یکشنبه حکم ۶ ماه حبس تعزیری متهم را به اتهام «اهانت به دین» صادر کرد که درحال حاضر به صورت تعلیقی اعمال می‌شود.

از این نوازنده مصری کلیپی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که قرآن را با آهنگ ساز عود تلاوت می‌کند و انتقادهای گسترده‌ای را درپی داشته است. منتقدان این کار را مسخره کردن قرآن دانسته‌اند.

به گزارش رسانه‌های مصر، دادستانی این متهم را به ارتکاب جرم «توهین به دین اسلام از طریق تغییر شکل قرآن و شبیه‌سازی آن به ترانه» متهم کرد.

وکیل دادگستری که از متهم در این خصوص شکایت کرده است، گفت: متهم با تبدیل کتاب آسمانی به موسیقی به ذات الهی توهین کرد و با اعمال خود خشم مسلمانان را برانگیخت و به خشونت دامن زد.

این نوازنده مصری در متنی به منظور عذرخواهی بابت کاری که انجام داده است، نوشت: من از همه کسانی که به قرآن کریم اهمیت می‌دهند و نسبت به آن حساس هستند، به ویژه شیخ الازهر، نهاد قاریان قرآن کریم و تمام مسلمانان جهان بابت اشتباهی که مرتکب شده‌ام، عذرخواهی می‌کنم. 

وی افزود: تصدیق می‌کنم که قرآن کریم دارای قداست و کرامت و عظمت است، قرآن کلام خداوند متعال و قانون اساسی آسمانی و اعجاز ماست. قصد من به هیچ وجه آن چیزی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نبوده است. 

انتهای پیام
captcha