امضای تفاهم‌نامه میان اداره‌کل تبلیغات اسلامی و فرماندهی انتظامی اصفهان
کد خبر: 4212025
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
در راستای اجرای طرح «نور» انجام شد

امضای تفاهم‌نامه میان اداره‌کل تبلیغات اسلامی و فرماندهی انتظامی اصفهان

اداره‌کل تبلیغات اسلامی و فرماندهی انتظامی استان اصفهان به منظور توسعه و تعمیق دین‌مداری در عرصه فرهنگ عمومی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

نیروی انتظامی و حجاب و عفافبه گزارش ایکنا از اصفهان، همزمان با اجرای طرح نور (عفاف و حجاب)، تفاهم‌نامه‌ همکاری میان اداره‌کل تبلیغات اسلامی و فرماندهی انتظامی استان اصفهان به امضا رسید. 

این تفاهم‌نامه با هدف مشارکت و همکاری متقابل مبتنی بر تعمیق و توسعه دین‌مداری در عرصه فرهنگ عمومی با تأکید بر اعتلای انضباط اجتماعی و امنیت عمومی در ۲۲ محور تنظیم شده و طی دو سال لازم‌الاجراست.

از جمله محورهای همکاری این تفاهم‌نامه عبارتند از اطلاع‌رسانی و ارتقای آگاهی‌های مبلغان نسبت به وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه از طریق برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مشترک و عرضه منابع آموزشی مناسب، برگزاری جلسات و گردهمایی ویژه روحانیون و ائمه جماعات مساجد با حضور نمایندگان فرماندهی انتظامی با رویکرد ارتقای سطح تعاملات به منظور کنترل و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی، همکاری در برگزاری گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی و پیرغلامان حسینی در ایام محرم و صفر در راستای ارتقای سطح تعامل و بهره‌گیری از ظرفیت آنان در کاهش معضلات اجتماعی و برخورد با اعمال خرافی. 

حضور مشاوران و کارشناسان فرماندهی انتظامی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در مساجد نمونه و بیان آموزش‌ها، مباحث عمومی و مشاوره‌های فردی و گروهی در مساجد هدف، همکاری تبلیغات اسلامی و ائمه جماعات مساجد در اجرای طرح شورای معتمد پلیس با محوریت مساجد و استفاده از ظرفیت آن در راستای شناسایی و رفع عوامل آسیب‌زای محلی از طریق طرح مسائل و مشکلات در شورای معتمد پلیس و چاره‌جویی اهالی محل برای رفع آنها. 

یادآور می‌شود، طرح «نور» از روز شنبه، ۲۵ فروردین سال جاری برای برخورد با کشف حجاب آغاز شده است.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha