آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 4212338
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز برگزار می‌شود

مدیر مجمع قاریان تبریز ، گفت: آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» و تجلیل از منتخبان جشنواره با حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار می‌شود.

حسین قربانی، مدیر مجمع قاریان تبریز

حسین قربانی، مدیر مجمع قاریان تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: «پله‌های آسمان» عنوان جشنواره قرآنی است که همزمان با دهه فجر سال گذشته و در دو بخش «تقلیدی و تحقیق» و «حفظ یک و سه جزء» با هدف نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و به صورت حضوری و مجازی در آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

وی زمینه سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه‌های قرآنی را اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی اعلام کرد و افزود: بخش حضوری این جشنواره به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهرهای مختلف آذربایجان شرقی در دو زمینه حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

قربانی ادامه داد: »نماز، امانت دهی، حجاب و عفاف، ادب و خوش رفتاری، انفاق و کمک به دیگران، بررسی صحت اخبار دریافتی و احترام به والدین و بزرگترها» محورهای جشنواره «پله های آسمان» بوده که بخش مجازی آن نیز در زمینه‌هایی چون نقاشی، عکس نوشته و کاریکاتور، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ با ۵۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری برگزار شد.

مدیر مجمع قاریان تبریز تاکید کرد: آیین اختتامیه این جشنواره قرآنی پس از برگزاری بخش‌های مختلف و مشخص شدن منتخبان آن روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه جاری ساعت ۱۶ عصر در بوستان قرآن کریم واقع در جلالیه تبریز و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزار و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در آئین اختتامیه جشنواره «پله‌های آسمان» که به همت مجمع قاریان تبریز و شهرداری منطقه ۷ و با همکاری تعدادی از دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود، ۹۳ نفر از منتخبان بخش حضوری و ۷۶ نفر از منتخبان بخش مجازی و نیز جمعی از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha