کارگران ستون‌های اقتصادی کشور هستند
کد خبر: 4212559
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷

کارگران ستون‌های اقتصادی کشور هستند

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کردستان، از کارگران به عنوان ستون‌های اقتصادی کشور نام برد و گفت: کارگران در تمام عرصه‌های انقلاب، یار و یاور نظام بوده و در دوره‌های مختلف تولید و صنعت کشور را به حرکت درآورده‌اند.

فرزاد پیشکاری، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان، فرزاد پیشکاری، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کردستان، با تبریک هفته کار و کارگر  عمران، آبادانی و توسعه اقتصادی را مرهون کار و تلاش‌ شبانه‌روزی کارگران دانست و گفت: برای سرعت بخشیدن به توسعه همه جانبه کردستان در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده، از همه ظرفیت‌ها برای حمایت از کارگران و کارفرمایان بهره‌برداری خواهیم کرد.

وی از کارگران به عنوان ستون‌های اقتصادی کشور نام برد و افزود: کارگران در تمام عرصه‌های انقلاب، یار و یاور نظام بوده و در دوره‌های مختلف تولید و صنعت کشور را به حرکت درآورده‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کردستان با بیان اینکه کار، عبادت در راه خداست، بیان کرد: اقدامات ویژه دولت مردمی و جامعه کارگران و کارفرمایان استان در حوزه‌های گوناگون کشاورزی، معادن، گردشگری، صنعت و... روزنه امیدواری روزافزون برای آغاز رونق و شکوفایی اقتصادی در کردستان را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان بیش از  ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی وجود دارد، ادامه داد: در طول سال بیش از ۱۲ هزار پرونده در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می‌شود و ۲۳ بازرس کار در طول سال بیش از ۱۹ هزار بازرسی از واحدهای صنعتی، کارخانجات، ابنیه و... برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می‌دهند تا کارگران که گنجینه و سرمایه‌های کشور هستند، دچار مشکل نشوند.

پیشکاری با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه به کارگران را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: روند اطاله دادرسی ها در سنوات قبل ۱۲۰ روز بوده که سال گذشته به ۲۹ روز و امسال نیز به ۱۸ روز کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: دولت برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا هفتم ۳۰۰ هزار تومان در ماه در نظر گرفته است و علاوه بر آن اگر خانواری بخواهد از یارانه تشویقی دولت برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی استفاده کند، مبلغ ۲۲۰ هزار تومان دیگر به حساب هر فرد اضافه می‌شود. وزارت کار برای خانواده‌هایی که فرزندان کودک دارای سوء تغذیه دارند، مبلغ یک میلیون تومان به حسابشان واریز می‌کند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: باید بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و متفکران و فعالان حوزه‌های سرمایه‌گذاری در ایجاد اشتغال پایدار کمک حال دولت باشند، آموزش، مهارت‌آموزی و توانمندسازی جوانان در ایجاد بسترهای اشتغال ضروری است.

وی گفت: خانواده‌ها، نظام آموزشی و رسانه‌های جمعی می‌بایست انتظار و تفکر پشت میزنشینی را از فرزندان این سرزمین دور کرده و با آموزش صحیح، ایجاد انگیزه و مهارت آموزی در رشته‌های مورد علاقه، زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار در کشور را فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha