برنامه «محفل» به صورت استانی برگزار می‌شود
کد خبر: 4212661
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶

برنامه «محفل» به صورت استانی برگزار می‌شود

در شصت و دومین جلسه کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدس ایران اسلامی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بنا شد تا برنامه قرآنی «محفل» به صورت استانی برگزار شود.

شصت و دومین جلسه کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدس ایران، حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، شصت و دومین جلسه کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدس ایران اسلامی عصر امروز، ۸ اردیبهشت در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار  شد.

در این نشست پس از تشریح برنامه‌های ماه رمضان و دهه کرامت بنا شد برنامه محفل به صورت استانی برگزار شود و استارت آن هم در استان قم زده خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان، رئیس مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی در این نشست با بیان اینکه می‌توان این کارگروه‌ها را جدی‌تر دنبال کرد، افزود: باید نمایندگان بخش‌های مختلف عتبات را درگیر کنیم تا خروجی راهبردی‌تر و بهتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، 77 هزار و 623 نفر از ۳۱ کشور با ملیت‌های مختلف، در سایت «من قرآن را دوست دارم» ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد یک هزار و 420 گواهی‌نامه صادر شده است.

میریان افزود: جشن تولد سه سالگی طرح من قرآن را دوست دارم، با حضور اعضای کارگروه، اساتید و چهره‌های قرآنی روز ۲۶ اردیبهشت در حرم مطهر برگزار می‌شود. برنامه مفصلی که با رونمایی از حفظ موضوعی قرآن رقم خواهد خورد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در حال تدارک ۸۰ برنامه خیابانی در مشهد هستیم. کرسی‌های تلاوت که بعد از نماز مغرب در بوستان‌ها و پارک ملی برپا می‌شود، نمونه‌ای از آن‌هاست.

میریان گفت: تولید انیمیشن و بازی‌های مخصوص نوجوانان در افکار و روحیات آنان بسیار تأثیرگذار است، به شرطی که بتوانیم بازی با سناریوهای خوب طراحی کنیم خروجی خوبی خواهیم گرفت. در حال حاضر بازی «بالتازار» که فرد زندگی خود را به نوعی بازی می‌کند در راستای اهداف زندگی قرآنی ساخته شده و در فضای مجازی در دسترس عموم قرار دارد.

حجت‌الله طلایی، معاون فرهنگی آستان حرم حضرت شاهچراغ(ع) هم در این نشست پس از بیان ظرفیت‌های صدا و سیما در تربیت فکری جوانان افزود: با تأثیری که برنامه «محفل» در روحیات جوانان و نوجوانان گذاشته، انقلابی در کارهای قرآنی رخ داده است. امیدواریم از این به بعد شاهد جرقه‌های فکری از این نوع در صدا و سیما باشیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در ۳۰ سال گذشته در تربیت نوجوانان کم‌کاری داشته است، لذا باید با برنامه‌های قرآنی ممتد، اثرگذار و گسترش کارهای فرهنگی مساجد این کم‌کاری را جبران کرد.

طلایی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی فرهنگی برای کودکان و نوجوانان انجام دهیم، گفت: کارهای فرهنگی مانند برنامه «زندگی با آیه‌ها» به همراه هدایا و کتابچه‌هایی که توزیع می‌شود، در افکار این قشر، بسیار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: انیمیشن‌ها، بازی‌ها و نقاشی‌های هدفمند که در راستای اهداف قرآنی باشند بسیار مؤثر هستند و باید برنامه‌ریزی دقیقی برای بسط و گسترش آن‌ها انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مشرف، معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه (س) نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در استان قم، افزود: دهه کرامت با حضور ریاست جمهوری در این استان شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه آغاز جشن‌های دهه کرامت هر ساله از استان قم آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مناسبت دهه کرامت هر روز در این استان بانوان و دختران مورد تکریم قرار خواهند گرفت و بزرگ‌ترین اجتماع دختران در حرم مطهر با حضور عوامل برنامه محفل برگزار می‌شود.

مشرف افزود: ۱۱۰ عنوان در ماه مبارک رمضان و برنامه‌های ویژه نوروز داشتیم که مهم‌ترین آن‌ها ترتیل‌خوانی حافظان و ترتیل‌خوانی خانوادگی، پس از نماز مغرب و عشا بود که مورد استقبال عموم قرار گرفت. محفل بندگی و مناجات، کارگروه شعر و برنامه‌های ویژه سحر از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان بودند.

معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه (س) اضافه کرد: برنامه «بهاری‌تر از بهار» که پرسمان تربیتی خانواده با حضور استادان برجسته و ترتیل‌خوانی نوجوانان و همچنین برنامه دلارام، بسیار مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha