حاکم شدن ارزش های اسلامی، در گرو احیای فریضه امر به معروف
کد خبر: 1422147
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
نماینده ولی فقیه در کردستان:

حاکم شدن ارزش های اسلامی، در گرو احیای فریضه امر به معروف

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: برای اینکه ارزش های اسلامی در جامعه حکمفرما شوند، راهی جز اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پیاده کنیم، نداریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان، امروز، سوم تیرماه در گردهمایی نقش مردم در احیاء فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در مجتمع فجر سنندج، اظهار کرد‌: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر باعث پیشرفت جامعه می شود.
وی افزود: جامعه ای که در آن این فریضه برپا داشته شود، به بهترین جوامع تبدیل می شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه خداوند، قرآن کریم و پیامبرش را برای هدایت انسان‌ها فرستاده است، عنوان کرد:‌ هم قانون و هم مجری قانون در دین اسلام به حق نازل شده اند.
وی اعلام کرد‌: همه چیزها در دین اسلام براساس نظم خاصی آفریده شده اند و هر چیزی سرجای خودش قرار گرفته است.
نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: اگر می خواهیم که جامعه ای سالم داشته باشیم، باید خود مردم در صحنه حضور داشته باشند و به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند.
وی ذکر کرد:‌ برای اینکه ارزش های اسلامی در جامعه حکمفرما شوند، راهی جز اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پیاده شود، نداریم.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه ریشه مشکلات جامعه، بی دینی و رعایت نکردن آموزه های دینی است، بیان کرد: اساس شکل‌گیری مشکلات جامعه به این دلیل است که دستورات دین اسلام در جامعه به درستی پیاده نمی شود.
وی با اشاره به اینکه نشانه عشق به مکتب اسلام، انجام امر به معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: کسانی که اهل امر به معروف و نهی از مکر نیستند، سلامت جامعه را نمی خواهند.
نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد:‌ اگر این فریضه در جامعه احیا شود، همه فرایض دینی نیز برپا داشته می شوند.
وی در پایان با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان، یادآور شد: باید در این ماه حرمت ها حفظ شود و کاری نکرد که گناه گسترش پیدا کند.
همچنین در این مراسم ارسلان ازهاری، معاون برنامه ریزی استاندار کردستان، اظهار کرد: باید در مدارس و دانشگاه‌ها به شیوه‌ای جدی توجه به امر به معروف ونهی از منکر نهادینه شود.
وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی است که زمان و مکان نمی شناسد، به همین دلیل باید عموم مردم در اجرای این امر دخیل باشند.

captcha