امنیت و توسعه پایدار؛ نتیجه گسترش اندیشه‌های قرآنی در جامعه
کد خبر: 1426476
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲

امنیت و توسعه پایدار؛ نتیجه گسترش اندیشه‌های قرآنی در جامعه

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان گفت: امنیت، توسعه و آرامش پایدار، نتیجه گسترش اندیشه و فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف جامعه است.

حجت‌الاسلام علی کاروند، مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: گسترش فرهنگ قرآنی، راهبردی الهی و عقلانی، در جلوگیری از آسیب‌رسانی به بخش‌های مختلف جامعه و بروز ناهنجاری‌های خسارت‌بار اجتماعی است، که موجب بارور شدن استعدادهای متنوع جهت خدمت به جوامع انسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: قرآن کریم راه صحیح اتصال انسان به منبع وحی و تحقق کمال انسانی و توسعه الهی جوامع بشری را به روشنی ترسیم می‌کند و انسان را در مسیر کامیابی‌ها و موفقیت‌های ارزشمند مادی و معنوی قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام کاروند ماه رمضان را فرصتی مغتنم و بی‌بدیل برای اصلاح ساختار اندیشه انسان بر اساس آموزه‌های خدا محور قرآنی دانست و ابراز کرد: ماه رمضان ماه نزول وحی آسمانی و مقطع سخن گفتن خداوند متعال با مخلوقات خویش توسط فرستاده مخصوص خود است و ناتوان‌ترین افراد آنهایی هستند که از این فرصت بهره نبرند.

دوری حقیقی از تعالیم قرآن؛ بزرگترین مشکل دنیای امروز

وی اظهار کرد: بزرگترین مشکل دنیای امروز دوری حقیقی از تعالیم وحیانی قرآن کریم است که نتیجه آن بروز جنگ‌های خسارت‌بار، کشتار انسان‌های بی‌گناه، تضاد شدید طبقاتی، مادی‌گرایی و لذت‌طلبی صرف و انحطاط  جوامع بشری است.

حجت‌الاسلام کاروند گفت: این اصل نباید فراموش شود که هدف ار انس با قرآن علاوه بر قرائت آیه‌های وحی الهی، نزدیکی اندیشه، فرهنگ و رفتار فردی، اجتماعی و سیاسی انسان‌ها با قرآن کریم است.

وی متذکر شد: توجه ظاهری، تفسیر به رأی به دلیل منفعت‌طلبی‌های فردی، گروهی و سیاسی و استفاده ابزاری و متحجرانه از قرآن کریم از بزرگترین آفت‌های کج‌فهمی از آیات نورانی این کتاب الهی در عصر حاضر به‌شمار می‌روند.

captcha