ثبت‌نام حج تمتع در کردستان آغاز شد
کد خبر: 2767841
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲

ثبت‌نام حج تمتع در کردستان آغاز شد

گروه اجتماعی: مدیرکل حج و زیارت استان کردستان از ثبت نام زائران حج تمتع با فیش‌های بانک ملی تا 15 اسفند سال 84، در کاروان‌های حج و زیارت این استان خبر داد.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل حج و زیارت کردستان در گفت‌و‌گو با در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های نهایی شده از طرف سازمان حج و زیارت، اولویت ثبت‌نام در این مرحله با زائرانی است که دارای فیش‌های بانکی تا 15 اسفند ماه سال 84 هستند.
وی افزود: زائران عزیز از دو طریق می توانند ثبت‌نام کنند، ثبت نام حضوری که با مراجعه به کاروان ها و غیر حضوری که از طریق سایت انجام می‌شود.
ناظمی‌جلال بیان کرد: مدت ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع  10روز بوده که از دیروز همزمان با استان‌های دیگر کشور در کردستان هم آغاز شده است.
وی عنوان کرد: زائران حج تمتع می‌توانند در این مدت برای ثبت‌نام در کاروان‌ها هرچه زودتر اقدام کنند و ثبت‌نام خود را به روزهای آخر نیندازند.
مدیرکل حج و زیارت کردستان اعلام کرد: امسال از کردستان هفت کاروان عازم سرزمین وحی خواهند شد که از این تعداد سه کاروان از سنندج، کامیاران و دیواندره، یک کاروان از مریوان وسروآباد، یک کاروان ازدهگلان و قروه و شهرستان های بانه و سقز هر کدام یک کاروان اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: در صورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌ها بنابر اعلام سازمان از کسانی که دارای فیش‌های بانک ملی تا پایان اسفند سال 84 به ترتیب فراخوان خواهند شد.
ناظمی‌جلال با اشاره به اینکه حج سفری در راستای فطرت آدمی است، یادآور شد: مناسک بزرگ حج داراى ابعاد مختلفى است که یکى از ابعاد آن، بعد سیاسى و ارتباط مسلمانان از نقاط دور دست جهان با یکدیگر و آشنایى با یکدیگر و در نتیجه برقرارى وحدت و همدلى میان آنان است.

captcha