پیامبر(ص) نخستین گام را در جهانی‌سازی اسلام برداشت
کد خبر: 2797331
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور:

پیامبر(ص) نخستین گام را در جهانی‌سازی اسلام برداشت

گروه اندیشه: پیامبر اکرم(ص) اولین گام را برای جهانی‌سازی اسلام برداشت و نامه‌هایی را در این زمینه به سرزمین‌های مختلف فرستاد و در همین راستا نیز ما باید تلاش کنیم تا اسلام را جهانی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی، معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور ظهر امروز، 13 بهمن در نشست اعضای بسیج طلاب سپاه ناحیه ابهر که در حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) این شهرستان برگزار شد، الهی و جهانی بودن را ویژگی ممتاز دین مبین اسلام دانست و گفت: ادیان و مذاهب غیرالهی، از نظر جغرافیایی و تاریخی فاقد چنین امتیازی بوده‌اند تا بتوانند معتبر باقی بمانند.
وی با بیان این‌که جهانی بودن اسلام در سه جنبه قابل بررسی است، افزود: جهانی بودن، جهانی شدن و جهانی‌سازی از جلوه‌های متفاوت دین مبین اسلام در عرصه جهانی است.
معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به این‌که هریک از این جلوه‌ها ریشه در آیات قرآن و احادیث ائمه(ع) دارند، تصریح کرد: خداوند متعال خطاب به پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرماید: «ما تورا به این  جهت فرستادیم که آموزه‌های تو فراگیر در تمام جوامع بشری باشد» و از این آیه برمی‌آید که اسلام جهانی است، چراکه در برخی دیگر از آیات قرآن کریم نیز مردم «یا ایها الناس» و گاه «یا عبادی» خطاب می‌شوند که این موضوع دلالت بر این دارد که دین اسلام برای پاسخ‌گویی به نیازهای تمام جوامع بشری آمده است.

جلوه دوم بین‌المللی اسلام، جهانی شدن آن است
حجت‌الاسلام زمانی با تأکید بر این‌که جلوه دوم بین‌المللی اسلام، جهانی شدن آن است، ابراز کرد: روزی خواهد رسید که همه جوامع بشری دین اسلام را پذیرفته و با مفاهیم ارزشمند آن انس خواهند گرفت و این وعده در آیات متعددی همچون «و لو کره الکافرون و لو کره المشرکون» جلوه کرده است.
وی با اشاره به سومین جلوه از ابعاد جهانی دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) اولین گام را برای جهانی‌سازی اسلام برداشت و نامه‌هایی را در این زمینه به سرزمین‌های مختلف فرستاد و در همین راستا نیز ما باید تلاش کنیم تا اسلام را جهانی کنیم.
این مقام مسئول در بخشی دیگر از صحبت‌های خویش با اشاره به این‌که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای فراوانی را در کشور شاهد بوده‌ایم، گفت: جایگزین کردن قانون اساسی جدید که برگرفته از متن قرآن و احادیث است به جای قانون اساسی غرب نخستین دستاورد انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول این 35 سال گذشته از عمر انقلاب، این است که حتی یک ماده قانونی برخلاف احکام دین اسلام در کشور وضع نشده است.
معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور در پایان با اشاره به دستاوردهای بین‌المللی انقلاب اسلامی ایران، یادآور شد: یکی از اهداف امام خمینی(ره)، صدور انقلاب اسلامی و نشر اندیشه‌های اسلام به سرتاسر گیتی و آماده‌سازی جهان برای ظهور امام زمان(عج) است.

captcha