همزمان با اربعین ۵۰ درصد زائرین کربلا از اسدآباد عبور می‌کنند
کد خبر: 3443184
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹

همزمان با اربعین ۵۰ درصد زائرین کربلا از اسدآباد عبور می‌کنند

گروه اجتماعی: فرماندار شهرستان اسدآباد عنوان کرد: به مناسبت روز اربعین ۲ تا ۲.۵ میلیون نفر از مردم کشور زائر کربلا خواهند بود که بخش بزرگی یعنی ۵۰ درصد از این نقل و انتقال‌ها از اسدآباد صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، مسعود بکایی، فرماندار شهرستان اسدآباد سه‌شنبه، 12 آبان در شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: به مناسبت روز اربعین 2 تا 2.5 میلیون نفر از مردم کشور زائر کربلا خواهند بود.

وی با اشاره به عبور 50 درصد از زائران به کربلا در اربعین حسینی به عراق از این شهرستان، عابراز کرد: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی ستاد هماهنگی اربعین شهرستان با حضور نیروها و شرکت‌های خدماتی شهرستان برگزار می‌شود.

بکایی با بیان اینکه کلیه شرکت‌های خدمانی و مسئولان شهر در این ایام از وظیفه سنگینی برخوردارند، خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات بهتر باید پایگاه‌های صلواتی در مسیر عبور زائران در شهر اسدآباد فراهم کرد.

فرماندار شهرستان اسدآباد اضافه کرد:  در این راستا کلیه شرکت‌های خدماتی و اقامتگاه‌های شبانه، مدارس، مساجد و هلال‌احمر آمادگی لازم را داشته باشند، همچنین میراث فرهنگی شهرستان به عنوان متولی از پیشبرد موفقیت‌آمیز این برنامه سنگین از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد:  از هم‌اکنون باید کلیه مسائل امنیتی و خدماتی و پمپ بنزین‌ها و مساجد و سرویس‌های بهداشتی شهر در مسیر زائران رفع نقص و آماده شوند.

حجت‌الاسلام موسی حسینی‌مجد، امام جمعه شهرستان اسدآباد نیز گفت: روز 13 آبان به عنوان یوم‌الله یکی از روزهای بزرگ انقلاب است که آمریکا در هم شکسته شد. این روز بزرگ نشان از غیرت و آزادی و مقاومت مردم کشور دارد.

وی با اشاره به نام‌گذاری 13 آبان با نام روز ملی مبارزه با استکبار، تصریح کرد: آنچه که ملت ما به دست آورده و امروز به آن افتخار می‌کنند، حفظ شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد با بیان اینکه با حفظ این شعار انقلاب ما تحکیم یافته است، اضافه کرد: همواره دشمنان در زمان‌ها و برهه‌های مختلف و ترفندهای گوناگون در تلاش بوده‌اند تا به نحوی به انقلاب نظام کشور عزیزمان ضربه وارد کنند که این شعار انقلابی ملت ما مانع توطئه‌های آنان بوده است.

امام جمعه اسدآباد با تأکید بر استکبارستیزی و روحیه استکبارستیزی افزود: آمریکا همچنان دشمن درجه اول ما بوده و تا زمانی‌که به دنبال ترفند و توطئه و دشمنی و خصومت با ما باشد دشمن مردم و کشور ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه یاوه‌گویی و ترفندهای دشمنان نشان از دشمنی آنان با نظام و انقلاب ما دارد، خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان با روحیه استکبارستیزی با حضور ارزشمند و گرانقدر خود بار دیگر مشت محکمی بر دهان مستکبران جهان خواهند کوبید.

captcha