سر و صدای سالن مسابقات، عامل برهم‌زننده تمرکز متسابقین بود
کد خبر: 3498990
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
نظرات برخی از مدعوین درباره برگزاری مسابقات در مصلای امام‌خمینی(ره)/

سر و صدای سالن مسابقات، عامل برهم‌زننده تمرکز متسابقین بود

کانون خبرنگاران نبأ: یک قاری قرآن با بیان اینکه برگزاری مسابقات در مصلی محاسنی دارد، گفت: مصلی از لحاظ مکان و فضای بزرگ‌تر و حضور بیشتر مردم بهتر و فضا معنوی‌تر است اما همهمه و سر و صدا بسیار زیاد بود و تمرکز متسابقین را بهم می‌زد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن روشندلان جهان همزمان در مصلای امام‌خمینی(ره) برگزار شد؛ با توجه به اینکه مسابقات برای اولین بار در مصلی برگزار می‌شد و مدعوین و حاضران نظرات متفاوتی درباره حضور در مصلی داشتند.
مهدی سیدمحمدی، مشاور و مسئول فرهنگی سازمان بهزیستی اظهار کرد: همه بخش‌ها نسبت به قبل تقویت شده و به نظر می‌رسد که آمادگی بیشتربود چه از نظر محتوایی و چه لجستیکی.
وی ادامه داد: مصلی تناسب و سنخیت بیشتری با این مسابقات داشت، فضای معنوی اینجا بیشتر بود و انشاءالله مردم با فضای مصلی مانوس‌تر می‌شوند و دیگر مسابقات نیز پررونق‌تر می‌شود.
مسئول فرهنگی سازمان بهزیستی گفت: به نظر بنده کیفیت نسبت به قبل بیشتر شده و آمادگی متسابقین نیز افزایش یافت و برنامه‌های اجرایی نیز تقریبا منظم بود و سطح مسابقات نیز خوب بود.
علی ساجد مقدم، قاری و حافظ قرآن کریم و قاری افتخاری مسابقات درباره سطح کیفی مسابقات می‌گوید: به عقیده من سال گذشته برگزاری مسابقات بهتر بود چراکه فضا بسته‌تر از مصلی بود، مدعوین بهتر متسابقین را مورد تشویق قرار می‌دادند؛ در مصلی به علت اینکه فضا باز بود صدای تشویق و صلوات مدعوین شنیده نمی‌شد.
وی با بیان اینکه سطح متسابقین خوب بود، گفت: باز هم تأکید می‌کنم که اینجا از لحاظ مکان و فضای بزرگ‌تر و حضور بیشتر مردم بهتر و فضا معنوی‌تر بود اما هم‌همه و سر و صدا بسیار زیاد بود و تمرکز متسابقین را بهم می‌زد.
سطح کیفی متسابقین ایران بالا‌تر است
انیس بن محمد زعیری، از کشور تونس یکی از همراهان متسابقین درباره حضورش در ایران اظهار کرد: این اولین بار است که در این مسابقات به عنوان همراه بردارم که حافظ کل و نابینا است، حضور دارم.
وی درباره برگزاری مسابقات در ایران گفت: به نظر من سطح برگزاری مسابقات در ایران با دیگر کشور‌ها متفاوت و بسیار بهتر است.
محمد زعیری گفت: سطح کیفی متسابقین ایرانی از دیگر شرکت‌کنندگان بسیار بالا‌تر و بهتر است.
وی درباره حضورش در کشور ایران گفت: فکر نمی‌کردم اینقدر خوب و عالی با ما برخورد کنند و بسیار متشکرم از مهمانوازی کشور ایران.
سطح داوری‌ها بالا بود

محمدحسین جانثاری از استان اصفهان قاری مهمان در سی و سومین مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: بحمدالله مسابقات این دوره از سطح کیفی بسیار خوبی برخوردار بود.
وی با توجه به اعلام اسامی افراد راه‌یافته به دور پایانی مسابقات گفت: اسامی اعلام شده افراد راه یافته به دور پایانی نشان می‌دهد که داوری مسابقات به نحو احسن صورت گرفته و داوران این دوره سطح بسیار بالایی داشتند.
این قاری نوجوان درباره برگزاری این دوره مسابقات در مصلی گفت: برای کسانی که در این مسابقات شرکت کرده‌اند مصلی بهترین مکان است چرا که استرس در این‌جا کمتر از سالن اجلاس سران است؛ محمدحسین جان‌نثاری دارنده رتبه دوم مسابقات کشوری اوقاف است.
جای بانوان در مسابقات بین‌المللی خالی‌ بود
منصوره تنها، با بیان اینکه برگزاری مسابقات در سالن‌ اجلاس بسیار مناسب‌تر بود، اظهار کرد: در سالن اجلاس رفت‌وآمد افراد اصلا مشخص نبود در حالی‌که با این مشکل روبرو بودیم.
وی با بیان اینکه هم‌همه و سروصدا در سالن‌ بسیار زیاد بود، افزود: بهترین حسن و مزیت مصلی نسبت به سالن اجلاس بزرگی و وسعت آن است و به همین دلیل استقبال مردم از مسابقات امسال از سال‌های گذشته بسیار بیشتر بود.
این حافظ قرآن کریم گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران فرصتی است که آقایان در دو بخش حفظ و قرائت قرآن فرصت رقابت دارند اما اگر فرصتی پیش می‌آمد که بانوان هم می‌توانستند در مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت کنند بسیار عالی بود چراکه باعث می‌شود تا رقابتی نیز بین بانوان حافظ و قاری در سطح بین‌المللی ایجاد شود.
تنها درباره سطح مسابقات افزود: در روز‌های اول که سطح مقدماتی مسابقات بود، افرادی شرکت کرده بودند که از سطح متوسطی برخوردار بود.
وی درباره تأثیرات مسابقات قرآن بر مردم گفت: برخی تصور می‌کنند قرآن و مسابقات قرآن تنها مختص به قشر خاصی از جامعه است در حالی که همه ما باید از قرآن بیاموزیم و امیدوارم برگزاری این مسابقات باعث شود تا مردم بیشتر به سمت قرآن جذب شوند.
*نجمه رحمتی
captcha