مسابقات بین‌المللی قرآن به خانه اصلی خود منتقل شد
کد خبر: 3499861
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
سرابی:

مسابقات بین‌المللی قرآن به خانه اصلی خود منتقل شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول کمیته علمی و فنی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن اظهار کرد: امسال شاهد آن بودیم که مسابقات بین‌المللی قرآن به خانه اصلی خود منتقل شد.

سیدعلی سرابی، مسئول کمیته علمی و فنی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن که از 22 تا 28 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فضای سیاسی که به ویژه عربستان علیه ایران ایجاد کرده و احتمال می‌رفت برخی کشورها شرکت نکنند، اما با پیگیری‌های فشرده و تدابیر دوستان در ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن، این بخش نسبت به سال‌های گذشته نه تنها ضعفی نداشت، بلکه وضعیت بهتری نیز از نظر کمی و کیفی داشت.
قائم مقام شورای عالی قرآن افزود: با توجه به اقداماتی که سال گذشته در جهت دعوت از اساتید و داوران کشورهای اسلامی در جهت بازبینی آیین‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن انجام و روی شناسایی داوران جدید و ظرفیت‌های جدید در کشورهای اسلامی کار شد، به همین دلیل امسال در هیئت داوران، ترکیب خوبی از اساتید و داوران دیگر کشورها داشتیم.
سرابی در ادامه گفت: در کمیته بین‌المللی داوران روی آیین‌نامه کار شد و روی شناسایی داوران و ظرفیت‌های جدید در کشورهای اسلامی مطالعات جدیدی صورت گرفت و ترکیب خوبی از هیئت داوران صورت گرفت. هر چند که از برخی کشورها مانند مصر، داور نداشتیم، اما جایگزین از برخی کشورهای دیگر داور داشتیم که ترکیب هیئت داوران از جامعیت خوبی برخوردار بود.
وی یادآور شد: با وجودی که امسال محل برگزاری مسابقات قرآن تغییر کرد و باید یک سری اقدامات جدید انجام می‌شد، اما در بحث پشتیبانی و اجرایی، شاهد یک سری اقدامات جدید بودیم و پشتیبانی‌های خوبی در عرصه خدمات‌رسانی به اساتید، متسابقان و عموم بازدیدکنندگان انجام شد.
قائم مقام شورای عالی قرآن با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن برای نخستین‌بار در مصلای امام خمینی(ره) عنوان کرد: تغییر محل برگزاری مسابقات یک تحول مثبت بود که امسال اتفاق افتاد و این جابجایی تصمیم بسیار به جا و خوبی بود که از سوی سازمان اوقاف گرفته شد و امسال یک تحول چشم‌گیری را در مسابقات قرآن شاهد بودیم.  
وی یادآور شد: با انتقال مسابقات بین‌المللی قرآن به مصلی، آن حال و هوای معنوی و روحانی که در مصلی وجود دارد نیز به معنویت مسابقات قرآن افزود؛ چرا که مصلای امام خمینی(ره) برای چنین اجتماعات معنوی و مذهبی طراحی شده است و آماده است تا چنین بهره‌برداری‌هایی از آن شود.
سرابی در ادامه گفت: شبستان مصلای امام خمینی(ره) فضای روحانی و معنوی خاصی به مسابقات داده بود و همچنین زیربنایی که در اختیار ستاد برگزاری مسابقات قرآن قرار گرفت چند برابر زیربنا و مساحتی بود که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در اختیار بود.
وی یادآور شد: نمایشگاهی که در رواق شرقی مصلی برپا شده بود فضای بسیار مناسب و گسترده‌ای بود و همچنین استقرار تیم‌های خبرنگاری و خبرگزاری‌ها در فضای مناسب و باز و همچنین محل برگزاری نمازهای جماعت در شبستان از ویژگی‌های این دوره از مسابقات بود.
سرابی ادامه داد: در دسترس بودن مصلی برای عموم مردم، داشتن ظرفیت پارکینگی بالا از امتیازات مصلی است و به همین دلیل در روزهای برگزاری مسابقات شاهد حضور خوب مردم در شبستان مصلی بودیم و این اتفاق در سال‌های قبل به این دلیل که سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی مکان در دسترسی نبود، رخ نمی‌داد.
سرابی در ادامه این بخش از سخنان خود گفت: در مجموع می‌توان گفت مسابقات بین‌المللی قرآن امسال به خانه اصلی خود منتقل شد و امیدواریم سال‌های آینده نیز با تداوم این امر و این رویکرد، شاهد برگزاری هر چه با شکوه‌تر مسابقات قرآن باشیم.
وی در پایان گفت: امیدواریم مصلای امام خمینی(ره) نیز خود را به‌روز کند و سرویس‌ها و خدمات مورد نیاز را فراهم کند تا این مسابقات در سال‌های آینده هرچه باشکوه‌تر برگزار شود. 
captcha