«باشگاه صلح» جوانان مسلمان و مسیحی در نیجریه
کد خبر: 3528604
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

«باشگاه صلح» جوانان مسلمان و مسیحی در نیجریه

گروه بین‌الملل: سازمان «ابتکارات کانون توسعه سلامتی» ایالت «بورنو» در نیجریه، باشگاهی را متشکل از جوانان مسلمان و مسیحی در راستای نظافت مساجد و کلیساها، ارائه خدمات انسان‌دوستانه و صلح‌آمیز تشکیل داد.

«باشگاه صلح» جوانان مسلمان و مسیحی در نیجریه
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Vanguard»،  «ابتکارات کانون توسعه سلامتی» یک سازمان غیردولتی است که با حمایت «برنامه اصلاح و ثبات» نیجریه، باشگاهی را با عنوان «باشگاه صلح» با عضویت حدود صد نفر از جوانان مسلمان و مسیحی در راستای نظافت مساجد و کلیساها، ارائه خدمات انسان‌دوستانه از قبیل پر کردن مناطق باتلاقی و تخلیه انبار ضایعات در بخش‌های مختلف ایالت «بورنو» در نیجریه تشکیل داد.
اگنس بشیر، مسئول این پروژه با بیان فعالیت‌های این باشگاه و تقدیر از اعضای آن گفت: خوشحالم که اعلام کنم صلح و آرامش با تلاش‌های این گروه به ایالت بورنو باز خواهد گشت.
بورنو ایالتی در شمال شرق نیجریه، به مرکزیت شهر مایدوگوری است.
گروه بوکو حرام در سال ۲۰۰۲ توسط محمد یوسف در مایدوگوری بنیان‌گذاری شد. به گفته سازمان پناهندگان سازمان ملل متحد هفت سال درگیری با بوکوحرام زیرساخت‌های منطقه فقیرنشین شمال شرق نیجریه را ویران و حدود 2.1 میلیون نفر را در این کشور بی‌خانمان کرده است.
captcha