٨ شهید دفاع مقدس اسد‌آباد جزء فرماندهان و سرداران هستند
کد خبر: 3534470
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷

٨ شهید دفاع مقدس اسد‌آباد جزء فرماندهان و سرداران هستند

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر تعداد شهدای شهرستان اسدآباد در هشت سال دفاع مقدس را ۴٠٣ شهید اعلام کرد و افزود: از این تعداد شهدا، ٨ شهید جزء فرماندهان و سرداران هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، علی وفایی، مدیر بنیاد شهید شهرستان اسدآباد شنبه، 10 مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سردار شهید «مرادقلی کوروند»، شهید شاخص شهرستان اسدآباد در سال ٩۵ معرفی شده است.
وی افزود: هرسال یکی از شهدای شهرستان اسدآباد از سوی استان به عنوان شهید شاخص شهرستان معرفی می‌شود به طوریکه با پیگیری سپاه و بنیاد شهید و با توجه به شاخصه‌ها و ویژگی‌های سردار شهید مرادقلی کوروند از سوی استان، شهرستان اسدآباد امسال به نام این شهید والامقام مزین شد.
وفایی ادامه داد: تولد شهید «مرادقلی کوروند» در سال ۴٢ است وی یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و فرمانده طرح عملیاتی لشکر ۴٣ امام علی(ع) بوده که با ایثار و رشادت‌های فراوان در دفاع از حریم اسلامی سرانجام در ١٧ اسفندماه سال ۶۴ در عملیات والفجر منطقه سلیمانیه عراق به درجه شهادت نایل شده است.
مدیر بنیاد شهید شهرستان اسدآباد عنوان کرد: درحال حاضر از این شهید بزرگوار ٢ فرزند پسر و دختر به یادگار باقیمانده که هر دو یادگاران این شهید شاخص نیز متأهل بوده و دارای فرزند هستند.
وفایی با بیان اینکه در راستای شناساندن و معرفی شهدای شاخص سال همواره برنامه‌هایی در دستور کار است، یادآور شد: درهمین راستا برای معرفی شهید کوروند نیز برنامه‌های مختلفی در دستور کار بوده و است که دلجویی از خانواده این شهید والامقام در هفته دفاع مقدس از جمله این برنامه‌ها بوده است.
وی در بخش دیگری تعداد شهدای شهرستان اسدآباد در هشت سال دفاع مقدس را ۴٠٣ شهید اعلام کرد و افزود: از این تعداد شهدا، ٨ شهید جزء فرماندهان و سرداران بوده و ٢٢ شهید بزرگوار جاویدالاثر هستند همچنین تعداد جانبازان شهرستان هزار و 150 نفر است و  ۵۴ نفر از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهرستان نیز آزاده هستند.
مدیر بنیاد شهید شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: شهرستان اسدآباد در هشت سال جنگ تحمیلی از نقش فعال و مهمی در پشتیبانی و جنگ در جبهه‌های حق علیه باطل داشته است.
captcha