«سیدجمال» مجتهدی بود که درد دین داشت
کد خبر: 3584241
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
نماینده اسدآباد در مجلس:

«سیدجمال» مجتهدی بود که درد دین داشت

گروه سیاسی: نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی مجاهد فی‌سبیل‌الله و مجتهدی بود که درد دین و استقلال داشت، عنوان کرد: سیدجمال درد سیطره غرب بر جهان اسلام و درد عدم اتحاد جهان اسلام را داشت به طوریکه بیدارگر مسلمانان بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، دکتر اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه 24 اسفند در همایش بزرگداشت سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی در شهرستان اسدآباد و با حضور وزیر ارشاد با بیان اینکه سیدجمال‌الدین میراث گرانبهای مردم اسدآباد است، گفت: روح بلند این نابغه بزرگ در اسدآباد حاکم است.

وی افزود: این انسان نابغه در عصر خود و بعداز عصر خود انسانی بی‌نظیری بوده که همه غرب و شرق او را می‌شناخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی مجاهد فی‌سبیل‌الله و مجتهدی بود که درد دین و استقلال داشت، عنوان کرد: سیدجمال درد سیطره غرب بر جهان اسلام و درد عدم اتحاد جهان اسلام را داشت به طوریکه بیدارگر مسلمانان بود.

رنجبرزاده با بیان اینکه سیدجمال انسان فرهیخته‌ای بود که پیروزی انقلاب تداوم راه سیدجمال‌الدین است، خاطرنشان کرد: نهضت سیدجمال یک نهضت بزرگ عمیق در جهان است و سیدجمال نابغه‌ای بود که سه قرن از عصر خود جلوتر بوده و افق دیدش فراتر از زمان خود بود و کسی متوجه صحبت‌های او نمی‌شد.

رنجبرزاده با بیان اینکه ٣٠٠ میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز سالن اجتماعات اداره ارشاد اسدآباد برای برگزاری همایش سیدجمال هزینه شده است، عنوان کرد: مجتمع فرهنگی سیدجمال‌الدین اسدآبادی برای نشر و توسعه اندیشه‌های سیدجمال در اسدآباد نیاز است و از وزیر درخواست ساخت این مجتمع را داریم.

وی با اشاره به اینکه وزیر ارشاد 40 میلیون برای ساخت سینما در شهرستان اسدآباد اختصاص داده است، تصریح کرد: از وزیر درخواست داریم کارگروهی متشکل از کشورهایی که سیدجمال در آنجا سکونت داشته است، تشکیل و تفکرات و اندیشه‌های سیدجمال در آنجا نشر و توسعه یابد‌‌.
captcha