انسجام دستگاه‌های فرهنگی ضروری است
کد خبر: 3619176
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱

انسجام دستگاه‌های فرهنگی ضروری است

گروه فرهنگی: استاندار آذربایجان‌شرقی، از تعدد دستگاه‌های دخیل در امر فرهنگ، انتقاد کرد و گفت: انسجام دستگاه‌های فرهنگی امری ضروری است و کمیسیون فرهنگی مجلس می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور اعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تلاش می‌کنیم به دغدغه‌های رهبری در حوزه فرهنگ پاسخ دهیم، گفت: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که هیچ اولویتی در استان بالاتر از تلاش برای تحقق شعار سال نداریم.

وی، با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی از نظر شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی، وضعیت خوبی نسبت به استان‌های دیگر دارد، گفت: البته تا رسیدن به آمال و آرزوها فاصله داریم، ولی در مجموع در اکثر حوزه‌ها وضعیت خوبی داریم.

وی خاطرنشان کرد: با اطمینان خاطر اعلام می‌کنم که وضعیت حجاب و پوشش اسلامی در این استان در مقایسه با استان‌های دیگر خوب است و این سرزمین، زنان باعفاف و باحجابی دارد که به آنان افتخار می‌کنیم.

جبارزاده با بیان اینکه عشق به اهل بیت یکی از ویژگی‌های مردم استان است، گفت: در حال حاضر فقط در شهر تبریز، 800 هیأت مذهبی به صورت هفتگی برنامه دارند که حاکی از توجه عمیق مردم این شهر به اعتقادات و باورهای دینی است.

وی، تلاش برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت ارشد استان عنوان کرد و افزود:بعد از استقرار دولت تدبیر و امید، همه‌ساله برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در استان برگزار شده و تلاش می‌کنیم همچون سال‌های گذشته، در هر ماه حداقل یک برنامه فاخر و شاخص فرهنگی در تبریز برگزار کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی از تعدد دستگاه‌های دخیل در امر فرهنگ، انتقاد کرد و گفت: انسجام دستگاه‌های فرهنگی امری ضروری است و کمیسیون فرهنگی مجلس می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در تمامی برنامه‌های استانی، به آثار زیست‌محیطی و فرهنگی اقدامات توجه کرده‌ایم، اظهار کرد: در سه سال گذشته، براساس سند تدبیر توسعه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی پیش رفته‌ایم و امسال این سند را بر اساس منویات رهبری به‌روز می‌کنیم.

captcha