«خانه امید» همدان و نهاوند سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 3637369
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶

«خانه امید» همدان و نهاوند سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

گروه اجتماعی: مدير صندوق بازنشستگی استان همدان از افتتاح خانه امید همدان و نهاوند در سال آینده خبر داد.

غلامرضا سیفی، مدير صندوق بازنشستگی استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: کلنگ ساخت خانه امید شهرستان همدان 21 بهمن ماه 95 زده شد.
وی افزود: ساختمان کلیه خانه‌های امید در سراسر کشور در یک طبقه ساخته می‌شود اما بر اساس پیگیری‌های انجام شده ساختمان این بنا در همدان در قالب سه طبقه ساخته خواهد شد گفتنی است این مهم، خود باعث تأخیر در آغاز پروژه شد.
سیفی با بیان اینکه نقشه خانه امید همدان جهت ساخت این پروژه آماده است اضافه کرد: مساحت این مرکز فرهنگی_آموزشی 500 متر مربع در هر طبقه است که با صرف اعتبار حدود 10 میلیارد ریال در تابستان سال آینده در محل باغ ایرانی به بهره برداری خواهد رسید.
مديرصندوق بازنشستگي استان با اشاره به اینکه ساخت خانه امید در سطح شهرستان‌ها منوط بر تعداد افراد بازنشسته و سالخورده آن مناطق است عنوان کرد: شهرستان‌هایی در ساخت خانه امید در اولویت خواهند بود که حداقل دارای 2 هزار و 500 بازنشسته باشند.
وی با تأکید بر اینکه 31 هزار بازنشسته در استان وجود دارد گفت: بیشترین آمار افراد بازنشسته و افراد سالخورده متعلق به شهرستان همدان است که پس از افتتاح خانه امید ملایر به دنبال آن هستیم که این مراکز را در سایر شهرستان‌ها نیز بنا کنیم لذا شهرستان بعدی، نهاوند است.
سیفی با بیان اینکه کار‌های مقدماتی ساخت سومین خانه امید استان همدان در شهرستان نهاوند انجام شده است یادآور شد: پیش بینی می‌شود خانه امید نهاوند نیز در زیر بنای 700 متر مربع در قالب یک طبقه سال آینده به بهره برداری برسد، ساخت خانه امید شهرستان تویسرکان اولویت بعدی صندوق بازنشستگي استان است.
این مقام مسئول ابراز کرد: بازنشستگان و سالخوردگان هر جامعه‌ای گنجینه‌های ارزشمندی از تجربیات بکر و نو هستند لذا این فعالیت‌ها و کار‌ها در راستای تکریم مقام و جایگاه والای آنها و ایجاد محیطی شاد و آرام در راستای تأمین سلامت جسم و روح آنها است.
captcha