بازخوانی وصیت‌نامه و زندگینامه شهید حاج ستار ابراهیمی
کد خبر: 3696421
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
به مناسبت سالگرد شهادت شهید ابراهیمی

بازخوانی وصیت‌نامه و زندگینامه شهید حاج ستار ابراهیمی

گروه فرهنگی- سفارش شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر به همسرش: همسرم به بچه ها واقعيت را بگو و دروغ نگوييد که پدر رفته به دزفول و بر مى گردد و بگو پدرتان عاشقانه در راه خدا و براى رضاى خدا جنگيده و شهيد شده است.

به گزارش ایکنا از همدان، شهید ستار ابراهيمى هژير در سال 1335 در يكي از روستاهاي رزن به نام قاليش همدان چشم به جهان گشود. در دامن پاك خانواده‌اي كشاورز و محروم پرورش يافت و در سن هفت سالگي وارد دبستان شد . تا كلاس ششم ابتدايي تحصيل كرد ولي از آنجايي كه خانواده سخت به نيروي بازوان پر توان وي محتاج بود ترك تحصيل كرد و در كنار پدر و همدوش او به كار كشاورزي پرداخت . در سن 16 سالگي براي كار راهي تهران شد و به كارگري مشغول شد تا بتواند کمک بيشتري به خانواده نمايد.
سال 1355 به خدمت سربازي رفت و در پايگاه نوژه همدان در كنار خدمت سربازي توانست مدرك تحصيلي سوم راهنمايي را اخذ نمايد . بر اين باور بود كه انسان براي رسيدن به كمال مطلوب و شكوفا ساختن و به فعاليت در آوردن استعدادهاي بالقوه خويش علاوه بر كار بدني به پرورش روح و عقل هم نيازمند است.
پس از اتمام دوره سربازي در سال 1357 ازدواج کرد. اين دوران همزمان شده بود با اوج گيري مبارزات مردم بر عليه حکومت شاه خائن.
او نيز با اين سيل خروشان همراه شد تا همدوش مردم ايران به پيروي از امام بزرگوار نداي رهايي مستضعفين از زير ظلم وستم مستكبرين را سر دهد .
پس از پيروزي انقلاب اسلامي در كميته انقلاب اسلامي(سابق) رزن به پاسداري از دستاوردهاي انقلاب پرداخت.
روزي که امام (ره) دستور تشكيل سپاه پاسداران را صادر كرد او بي درنگ به سپاه پيوست و از طرف سپاه ماموريت يافت تا در دادگاه انقلاب اسلامي همدان مشغول خدمت شود .در روزهاي اول انقلاب كه گروهكها مانند قارچ در گوشه و كنار ايران ميروييدند و مخالفت با احکام الهي را زمزمه مي کردند، او با كمال قدرت در برابر توطئه‌هاي شوم شيطاني آنان ايستادگي مي‌كرد. در سال 1360 وقتي يكي از منافقين را دستگير و به دادگاه منتقل مي‌كردند براثر انفجار نارنجك همراه منافق، شديدا مجروح و يكي از همرزمانش بنام احمد مسگريان به شهادت رسيد.
مدتي در بيمارستان اكباتان همدان بستري بود و پس از بهبودي دوباره به محل ماموريتش بر گشت .

بازخوانی وصیت‌نامه و زندگینامه شهید حاج ستار ابراهیمی
با آغاز تجاوز حاکمان بعثي عراق به ميهن اسلامي ايران، اوخواستار حضور در جبهه براي دفاع ازکشور بود و پس از پيگيري هاي زياد توانست در سال 1360 عازم مناطق جنگي سر پل ذهاب شود. در اين منطقه از ناحيه دست مجروح شد.
بعد از آن در اكثر عملياتي که ايران براي مقابله با تجاوز ارتش عراق که به نمايندگي از دنياي ظلم وستم بود، شجاعانه شركت داشت، عمليات‌هایی مانند 11 شهريور - ثارالله - فتح المبين - بيت المقدس - و الفجرمقدماتي - رمضان - والفجر 2 - و الفجر5 – ميمك- خيبر - و الفجر 8 - كربلاي 4 و كربلاي 5 .
او در اين مدت 6 بار مجروح شد و 3 بار در محاصره سخت مزدوران بعثي افتاد كه با تدبير وشجاعت بي نظير موفق به شكستن حلقه محاصره شد . ازسال1361 به صورت كادر ثابت لشکرانصارالحسين(ع) در آمد و در واحدهاي مختلف خدمات شاياني را از خود به يادگار گذاشت.
پس از مدتي به فرماندهي گردان 155 لشگر انصار الحسين(ع) انتخاب شد كه گردان تحت فرماندهي اش در اكثر عمليات‌ها شركت جست و برگه‌هاي زريني از فتوحات سپاه اسلام را به خود اختصاص داد. در عمليات كربلاي 4 وقتي يكي از برادرانش به نام صمد ابراهيمي به شهادت مي رسد با وجود اينكه توان انتقال جنازه برادرش را به پشت خط داشت ,اما اين كار را انجام نمي دهد و در جواب برادراني كه علت را از ايشان جويا مي شوند ,پاسخ مي دهد كه چگونه مي توانستم دست به چنين كاري بزنم در صورتي كه مي ديدم جنازه همرزمان شهيدم در زير آفتاب سوزان جنوب مانده اند .برايم فرق نمي كند كه برادرم باشد يا نباشد .همه رزمندگان براي من برادرند.

بازخوانی وصیت‌نامه و زندگینامه شهید حاج ستار ابراهیمی
در عمليات كربلاي 4 مجروح مي شودو مدت 72 ساعت بدون آب و غذا در آن طرف اروند رود در داخل قايقي در منطقه دشمن به محاصره مي افتد .وقتي شب هنگام يكي از مزدوران بعثي قصد نزديك شدن به قايق را داشت وي با كلت كمري او را از پاي در مي آورد و موفق به فرار ميگردد .با وجود زخمهائي كه در تن رنجور خويش داشت حاضر به انتقال به پشت جبهه نمي گردد. در عمليات کربلاي 5 گردان 155 به فرماندهي او پنج مرحله در عمليات شركت مي كند وبالاخره لحظه موعود و ديدار يار فرا مي رسد.
لحظه وصال فرا مي رسد ودر تاريخ 12 اسفند ماه 1365 بر اثر تركش گلوله توپ به آرزوي ديرينه اش كه سالها به دنبال او بود نائل مي گردد و برجام سرخ شهادت عاشقانه بوسه مي زند.
او رفت و در فناي خويش بقا يافت و باقي گشت و با شهادت خويش بار ديگر حقانيت و مظلوميت پيروان صالح سالار شهيدان ، معلم بزرگ شهادت را به اثبات رساند تا خداي شهيدان به ما نيز توفيق ادامه راه سرخ شهيدان را عطا فرمايد.
از ستار ابراهيمي5 فرزند به يادگار مانده است.

متن وصیت نامه جاج ستار ابراهیمی به این شرح است؛
«بسم الله الرحمن الرحيم
يا ايها الذين آمنو اذكروا نعمه الله عليكم
اى اهل ايمان به ياد آوريد نعمتى را كه خداوند نصيب شما ساخت
در اين زمان كه ما زندگى مى كنيم بعد از 1400 سال دوباره نسيم اسلام وزيدن گرفته و دارد از خفقان بيرون مى آيد و اسلام زمان پيامبر (ص) و على (ع) تكرار مى شود و جهان را متوجه خود كرده است و تمام مسلمين و مستضعفين را زير پرچم خود آورده است.
مستكبرين و دشمنان كه در رأس همه آنها آمريكا و شوروى و اسرائيل جنايت كار است به اين آسانى نخواهند گذاشت كه حكومت اسلامى جهان شمول شود و اسلام براى محكم شدن ريشه هايش نياز به فداكارى و جانبازى و از خود گذشتگى روحانيون و جوانان و تمام اقشار مسلمين را دارد .
به خاطر اسلام است که مطهرى ها و بهشتى ها و رجائى ها و باهنرها و ... هزاران شهيد والامقام ديگر را از دست مى دهيم تا اسلام پا برجا باشد. با اين اوصاف ديگر چه چيز باعث درنگ ما شده است و نمى گذارد خود را به قافله آنها برسانيم .
خداوندا ما را جزء سربازان خودت قرار ده كه سربازان تو هميشه پيروز هستند. خداوندا ما را جزء حزب خودت قرار ده كه حزب تو هميشه پيروز است . خداوندا ما را قدرتى عنايت كن تا تمام دشمنانت را از روى زمين نيست و نابود كنيم. خداوندا به ما صبر و استقامت عنايت كن تا آخرين قطره خونمان پرچم الله اكبر تو را بر دوش حمل كنيم و در جهان برافرازیم. خداوندا به ما توفيق ده تا تمام دشمنانت از سازمان منافقين وحزب امت گرفته تا چريكهاى فدايى خلق و پيكار و ديگر سازمانهاى كفر و الحاد را از صحنه گيتى برداريم و جهان را براى ظهور امام زمان (عج) مهيا كنيم.
آمين.

بازخوانی وصیت‌نامه و زندگینامه شهید حاج ستار ابراهیمی
اشهد ان لا اله الا الله. اشهد ان محمد رسول الله. اشهد ان اميرالمومنين عليا ولى الله .
من حاج ستار ابراهيمى فرزند مراد على در كمال صحت و سلامت وصيت خود را اين چنين بازگو مى كنم :
همسرم در اين زمانى كه قرار گرفته ايم تمام نيروهاى جهان به جز تعداد اندكى از آنها همه با هم، هم پيمان شده اند كه اين صداى الله اكبرى كه از ايران اسلامى به رهبرى نايب امام زمان, امام خمينى بلند شده در گلوها خفه كنند. به شما سفارش مى كنم كه هيچگاه امام را تنها نگذاريد و سخنان امام را مو به مو اجرا كنيد و سعى بر اين داشته باش زينب وار زندگى كن و به بچه ها تربيت ياد بده و محبت امام عزيز را در دل مهدى و دخترانم زياد كن که چراغ راهمان اينها هستند .
اى همسر عزيز اگر جنازه بنده به دستتان نرسيد به پدر و مادرم دل دارى بده. خودت ميدانى من اسير نخواهم شد چونكه از دشمن خدا نفرت دارم. بعد از من بزرگ خانه و مرد خانه مهدى مى باشد به شرط اينكه شما زينب وار زندگى كنيد تمام زندگى مال شماها است.
همسرم به بچه ها واقعيت را بگو و دروغ نگوييد که پدر رفته به دزفول و بر مى گردد و بگو پدرتان عاشقانه در راه خدا و براى رضاى خدا جنگيده و شهيد شده است و اگر جنازه ام به دستتان رسيد حتما در همدان دفن نمائيد چونكه من نمى خواهم بچه هايم در روستا زندگى نمايند و از تمام آشناها برايم حلاليت بخواهيد.
در مرگ من گريه و زارى ننمائيد كه دشمنان شاد خواهند شد. ديدار در قيامت و خرج دفن و مراسم از اموال خودم باشد.
والسلام عليكم
به اميد پيروزى اسلام»

انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۱۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۱۰:۵۴
0
0
خوشا به سعادتتون . کاش می تونستیم ارزش قطره قطره خونتون رو درک کنیم ... کاش می تونستیم جا پای شما عزیزان بذاریم ... کاش بتونیم حتی اگر شده یک ذره زحماتتونو جبران کنیم و با رفتار هامون دلتونو شاد کنیم ... کاش بتونیم شما رو با شیوه ی زندگی کردنمون امیدوار کنیم... کاش قدرتونو میدونستیم ای کاش...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۸ - ۰۰:۳۳
0
0
سلام بر سید شهدا و پیروان پاکش من کتاب دختر شینا خاطرات همسر شهید حاج ستار هژیر شادروان قدم خیر محمدی کنعان را خواندم خیلی حالم عوض شد و به روح پاک شهدا و پدرو مادر و همسر فداکارشان درود می فرستیم حیف که فدر این عزیزان و ولی نعمتان انقلاب را نمی دانیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۰۱:۳۱
0
0
چه انسان والایی بودند ایشون خالصانه و عاشقانه زندگی کردند..من کتاب دختر شینا رو خوندم بسیار عالی بود کاش بتونیم هم قدر این انسانهای والا رو بدونیم هم راهشون رو ادامه بدیم...
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۳:۱۶
0
0
چند روزی است به این شهید عزیز و همسر بزرگوارشون متوسل شدم ...دلم خیلی گرفته کاش بر سر مزارشون طلبیده می شدم تا حسابی درد دل کنم ...خدایا به حق خون پاک شهیدان کمکم کن به من و فرزندانم کمک کن
اسرافیل انصاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۰:۱۳
0
0
سلام . با همسرم کتاب " دختر شینا " که مربوط به خاطرات همسر شهید حاج ستار ابراهیمی بود را خواندیم و لذت بردیم از این همه ایثار و سادگی و یکر نگی که ختم به شهادت شده است .
روحت شاد سردار
سراج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۷ - ۱۶:۴۷
0
0
سلام و خدا قوت
خوشا ب سعادت این شهید بزرگوار و همسر شریفشون
من تازه کتاب دختر شینا رو خوندم و با این شهید بزرگوار آشنا شدم
چقدر برای امثال ماها جانفشانی کردند و چقدر زندگیشونو وقف امنیت و آرامش ما کردند، با اینهه، آخر کار میگن ما هیچ کاری نکردیم...آدم خیلی شرمنده میشه وقتی می‌بینه همچین کسایی اینهمه خدمت کردند و زحمت کشیدن و ما هنوز یه گام هم برای اسلام و انقلاب و خدمت ب مردم عزیز برنداشتیم...ما هم باید عزممون رو جزم کنیم برای خدمت ب اسلام و نظام مقدس و مردم شریفمون ...ان شاءالله توفیق پیدا کنیم و مثل شهدا زندگی کنیم
مریم نعمتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۱:۰۴
0
0
سلام,دخترشینارو الان تموم کردم ,چقدر گریه کردم به بانوی صبور به مرد عاشقش که همیشه دل تنگ همدیگه بودن ولی بخاطر ما و بچههایمان از زندگیشان گذشتن,اینان انسان خدایی بودن ,روحشان شاد
همیشه نام شهیدان را زندگی دخترانم زنده نگه خواهم داشت ,که چقدر مدیون آنهاییم
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۷:۳۰
0
0
سلام، من هم به تازگی کتاب دختر شینا رو خواندم و به پایان رساندم، اجر همسران شهدا به واسطه صبر و استقامت و سختی هایی که در زندگی متحمل شده اند کمتر از شهید نیست، کاش بتوانیم با رفتارمان و سبک زندگی مان پاسدار خون شهدا باشیم. همه ما در برابر سختی هایی که خانواده هاشان در نبود پدر و‌همسر میکشند تک تک لحظه ها و روز های بی پدری و بی همسری و بالاتر از آن خون ریخته شده شهید مسئولیم.
کاش بتوانیم در روز قیامت در مقابلشون رو سفید باشیم!
التماس تفکر برای مسئولین...!
نسرین محمدنژادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۸ - ۰۹:۴۳
0
0
سلام دوستان خوبم ، خواهران ابراهیمی ، یادگارهای پدری ارزشمند ، دیروز از ظهر تا شب کل کتاب دختر شینا رو خوندم ، واقعا لذت بخش بود ، هر کسی تو این دنیا فراز و نشیب های مخصوص به خودش رو داره ولی زندگی سراسر عشق و مشقت مادرتان یه چیز دیگه بود . از امروز تا آخره عمرم یکی از با ارزش ترین الگوهای خستگی ناپذیر زندگی من ، به یقین مادر شما خواهد بود . چقدر امروز جاش خالیه ، چقدر امروز دنیا کمبودش رو احساس میکنه
روح پدر مهربان تان نیز همچون مادر نازنینتان غرق نور و آرامش ابدی (زندگی سراسر عشق و نبرد و تلاشش به من این درس رو داد که میشه عاشق بود عاشق خدا ، عاشق امام و رهبر ، عاشق همسر و فرزند و با قلب عاشقت میشه هر لحظه آماده دل کندن از این دنیای خاکی باشی ) خوشا آنان که سبکبال زیستند و سبکبال تر رخت بر بستند.
شهید بزرگوار التماس شفاعت ...
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۱۵:۴۵
0
0
درود برشهدای بزرگوار انقلاب اسلامی ایران درودبرشهید حاج ستارابراهیمی ودرود برهمسرشیرزن وصبورایشان وتمامی همسران شهدا...
من کتاب دخترشینارو خوندم همراه با خاطرات خوب وبدش خندیدم وگریه کردم ...واقعا مامدیون شهدا وخانواده های بزرگوارشون هستیم...ان شالله شهدا شفیعمان باشند و ان شالله قدرشان رابدانیم
فاطمه
|
Germany
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۲۲:۵۴
0
0
سلام دوستان من خیلی دلم میخاد برم شلمچه ولی مامانم نمیزاره میگه راهش خطر ناکه بهم وابسته است برام دعا کنید من دلم میخاد برم من به این شهید متوسل میشم تا ببینم میتونم حاجتمو بگیرم یا نه براش نظر هم میکنم
کتاب دختر شینا خاطرات این همسر شهید رو هم خوندم بهتون پیشنهاد میکنم
اگه رفتم خبرتون میکنم
التماس دعا
فاطمه
|
Germany
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۲۲:۵۵
0
0
سلام دوستان من خیلی دلم میخاد برم شلمچه ولی مامانم نمیزاره میگه راهش خطر ناکه بهم وابسته است برام دعا کنید من دلم میخاد برم من به این شهید متوسل میشم تا ببینم میتونم حاجتمو بگیرم یا نه براش نظر هم میکنم
کتاب دختر شینا خاطرات این همسر شهید رو هم خوندم بهتون پیشنهاد میکنم
اگه رفتم خبرتون میکنم
التماس دعا
فهیمه سادات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ - ۰۴:۱۵
0
0
ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عندربهم یرزقون
شهدا شرمنده ایم...
درود بر همه شهدا.بخصوص شهید ابراهیم هادی و شهید ستاری... روح خانم محمدی شاد..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۱۵:۰۲
0
0
با سلام احترام. دورود خداوند بر خون پاک شهیدان. من کتاب رو خوندم آخر کتاب خیلی گریه کردم
حمیدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۴:۳۴
0
0
سلام بر روح پرفتوح شهیدان والا مقام
من چند دقیقه ای میشه کتاب دختر شینارا خواندم و تمام کردم.واقعا از ته دل زار زدم. به عشق و علاقه وایثار ستودنی این شهیدو همسرشون غبطه خوردم و از ته دلم براشون رحمت ومغفرت ابدی راخواستم.خوشابه سعادتشون که فهمیدند چگونه زندگی کنندو مرگی که گریزی ازش نیست را با روی بازو بهترین شکل پذیراشدندو من هنوز اندر خم یک کوچه ام. ازشون استعانت و دعا وکمک میخواهم که راه راست و به من و بچه هام هم نشون بدن.راهشون مستدام
حمید بهرمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۰۹:۱۵
0
0
با عرص سلام و صلوات به خدمت حضرت بقیه الاه ارواحنا فدا....وشهیدان اسلام بالاخص شهیید بزرگوار شهید ستار ابراهیمی...و درودی بی پایان به همسر این شهید عزیز....به نظر من مقام همسر این شهید بزرگوار کمتر از وی نمیباشد....امیدوار خداوند ما وخانواده های ما را با شهیدان عزیزمان مهشور کند...امین یا رب العالمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۰۹:۴۱
0
0
درود به همه با خواندن کتاب دختر شینا با زندگی سخت خانواده شهدا بیشتر آشنا شدم.إن شاء اللّه همه در صلح و صفا زندگی کنند.اگر کتاب دختر شینا را نخواندید؛حتما مطالعه کنید که به شهدا نزدیک تر شوید.اجرتان با خدا
رزمنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۱۲:۲۲
0
0
خدواند رو ح این سردار بزرگ و همسر گرامیشان را رحمت کنند مردم ایران مدیون این شهیدان بزرگ هستند و امنیت امروز ما مرهون فداکاری و استواری این بزرگوار و سایر شهدای جنگ تحمیلی ایست
التماس دعا
Haj satar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۰۳:۱۰
0
0
سلام بر فرزندان گرانقدر حاج ستار ابراهیمی خوشا به حالتان که عاشقانه در راه خدا جنگیدید و عاشقانه هم به شهادت رسیدید من هم مانند شما ارزوی شهادت دارم و دلم ميخواهد که مانند شما و برادرتان تشنه به شهادت برسم دعاکنید من هم اسمانی شوم(والسلام علیکم)
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۰۱:۳۱
0
0
من همین الان کتاب دختر شینا را که از دیروز شروع به خواندن کرده بودم تمام کردم ،خیلی اهل کتاب زمان جنگ خواندن نیستم اما این کتاب غوغا کرد عقاید من را تغییر داد روحت شاد سردار شهید ستار ابراهیمی و همسر بسیار گرامی ایشان قدم خیر محمدی که زحمت ها و رنج های بسیاری کشیدند،دوستتان دارم از صمیم فلب
سعیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۰۱:۳۶
0
0
سلام چرادرداستان قدم نام همسرش صمداست امااینجاحاج ستار؟؟؟؟
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۲۳:۱۴
0
0
باسلام،من هم کتاب دخترشیناروخوندم،خیلی گریه کردم وغبطه خوردم خوش به حال کسانی که خدای حکیم این توفیق هارابهشون داده،خوش به حال صمدوخوش به حال قدمخیر،ان شاا...مانیزمشمول شفاعت آنهاباشیم وان شاا...خدای کریم دست ماراهم بگیردودرمسیرشیرین خودببردوبرای رسیدن به خودش یاریمان کند
برزگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۲۳:۰۷
0
0
انشاءالله تا این انقلاب رهبری همچون سید علی ، شیرمردانی همچون شهید ابراهیمی هژیر و شیرزنانی مانند زنده یاد خانم قدم خیر محمدی کنعان دارد.نبایستی از تهدیدات آمریکا و ایادی ان واهمه ای داشت.
برزگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۲۳:۰۷
0
0
انشاءالله تا این انقلاب رهبری همچون سید علی ، شیرمردانی همچون شهید ابراهیمی هژیر و شیرزنانی مانند زنده یاد خانم قدم خیر محمدی کنعان دارد.نبایستی از تهدیدات آمریکا و ایادی ان واهمه ای داشت.
دخترشاه پریون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۷:۴۵
0
0
سلام کاش میشد با دخترانش دیدار کرد و اونا رو از نزدیک دید. این کتاب زندگیه من رو از این رو به اون رو کرد.... ای کاش شفاعتمون کنن....
عاشق چادر زهرا (س) و راه زینب(س)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۱۵:۴۸
0
0
با عرض سلام و ادب و احترام محضر تمامی شهدا و خانواده های صبورشان ...
من سال ۹۴ کتاب دختر شینا راخواندم حالا با گذشت ۵ سال وقتی دوباره سری به کتابهایم زدم این کتاب را دیدم و دلم هوای خنده ها و گریه هایم را با قدم خیر کرد و دوباره شروع به خواندن کردم
روح تمامی شهدا شاد
حمیده اتوسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۱ - ۱۵:۴۱
0
0
با عرض سلام وادب ومحضرتمامى شهدا وخانوادهاى صبورشانِِِ ِِمن كتاب شينا راخوانديم سال 1399خيلى ناراحت شديم از صبورى قدم خانم شتايش مى كنيم وكمال تشكر وقدردانى مى كنيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۲۲:۰۲
0
0
واقعا خدا کسی رو سعادتمند کنه صبرش روهم زیاد میکنه آخ که چقدر دل تنگ شدم وقتی که قسمت پایانی و خوندم دخترانوزنان قدیم رو که میبینیم با این حجاب وحیا امادختران امروزی روکه میبینی باید خجالت بکشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۲۲:۰۲
0
0
واقعا خدا کسی رو سعادتمند کنه صبرش روهم زیاد میکنه آخ که چقدر دل تنگ شدم وقتی که قسمت پایانی و خوندم دخترانوزنان قدیم رو که میبینیم با این حجاب وحیا امادختران امروزی روکه میبینی باید خجالت بکشی
نازنین زهرا آرین فر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۰۱:۳۳
0
0
سلام
من کتاب دختر شینا را که مربوط به همسر بزرگوار شهید حاج ستار ابراهیمی هست رو خوندم و لذت بردم و چه حیف که انسان های والایی را لز جمله ایشان از دست دادیم
سلامی هم عرض میکنم به مدیر دوران دبستانم خانم معصومه ابراهیمی هژیر که دختر این شهید گران قدر میباشند.
روسیاه درگاه خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۶:۴۲
0
0
تا حالا دوبار کتاب دختر شینا رو خوندم ولی نمیتونم یک لحظه از یاد ببرم اوج عشق و محبت به خانواده وهمسر و اهلبیت و امام خمینی که در وجود این شهید عزیز و همسر فداکار و مهربانش بوده
خدایا ما را ببخش که نتونستیم مثل این ایثارگران و این بندگان شایسته ات زندگی کنیم
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۰۱:۰۴
0
0
بنام ایزد منان
با عرض سلام و ادب محضر مقدس سید الشهداو تمام شهدا و خانواده های اونا و با عرض ادب به ساحت مقدس ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف بنده این کتابو 14 دی ماه 99روزی که از کشیک بیمارستان اومدم خوندم تا ساعت یک شب تموم کردم-پروردگارا مارو شرمنده خودت و این بندگان شایسته و ایثارگرت نگردان- و با ظهور منتقم کربلا دل حضرت زهرا سلام الله علیها و مظلومین جهان رو شاد بگردان
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۰۱:۰۴
0
0
بنام ایزد منان
با عرض سلام و ادب محضر مقدس سید الشهداو تمام شهدا و خانواده های اونا و با عرض ادب به ساحت مقدس ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف بنده این کتابو 14 دی ماه 99روزی که از کشیک بیمارستان اومدم خوندم تا ساعت یک شب تموم کردم-پروردگارا مارو شرمنده خودت و این بندگان شایسته و ایثارگرت نگردان- و با ظهور منتقم کربلا دل حضرت زهرا سلام الله علیها و مظلومین جهان رو شاد بگردان
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۳:۵۴
0
0
باسلام وصلوات ب روح شهید ستارمحمدی و
همسر صبور ایشان الهی ک ماراهم در
قیامت شفاعت کنند
الی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۲۳:۰۳
0
0
سلام.الان دختر شینا رو تموم کردم.رحمت خدا به روح خانم محمدی که اینقدرصبورانه زندگی کردن.کاش ذره ای از زحمات این عزیزان رو بتونیم جبران کنیم.شهید ابراهیمی الان درکنار همسرشون با آرامش زندگی میکنن ونظاره گر ماهستن که بعد از اونها چه برسر اسلام وکشور اسلامی میاد.خدایا کاش مسئولین هم ذره ای وجدان شهید ابراهیمی ها رو داشتن.................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۱:۳۸
0
0
با سلام من این شهید گرانقدر رو با کتاب دختر شینا شناختم واقعآ چه انسانهای شریفی آمده اند،بهشت را برای خود خریده وازجمع ما رفته اندوخوشا به سعادت آنان و همسرشهیدنیز پاب پای اوجنگیدوجهادکرد من چندین مرتبه این کتاب را خواندم با خوشیهای قدم خندیدم وبا سختی هایش گریه کردم ماواقعا مدیون شهدا وخانوادهای آنان هستیم..روحشان شاد و راهشان پررهروباد...
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۱۵:۱۰
0
0
اسلام با داشتن چنین سربازانی وبه رهبری امام تا ابد زنده خواهد بود
نوروزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۰:۴۰
0
0
با سلام احترام. دورود خداوند بر خون پاک شهیدان. من کتاب رو خوندم خیلی قشنگ بود روحشان شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۴
0
0
دختر شینا رو دیشب قسمت اخرشو خوندم انقد گریه کردم که نگو هنوز هم بغضم گرفته
تاشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۲ - ۰۱:۲۸
0
0
وقتی این کتاب و خوندم ،تازه معنی عشق و عاشقی رو فهمیدم،چیزی که در این زمانه خیلی کم می توان دید و تمام عشق و عاشقی به ظاهر است و با یک کدورت کار به طلاق می کشد.
با خواندن این ‌تاب فقط بیشتر شرمنده شهدا و خانواده اشان شدم.امیدوارم ما هم بتوانیم از یاران امام زمان خود باشیم.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ - ۰۰:۱۵
0
0
دختر شینا رو امشب خواندم و تمومش کردم واقعا کتاب خوبی بود. همسران شهدا کمتر از خود شهدا نبودند.خدا همین این شهید را مهمان اباعبدالله کند و هم همسر ایشان خانم قدم خیر را بیامرزد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ - ۱۴:۰۰
0
0
چی بودیم چی شدیم
گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ - ۲۳:۳۱
0
0
وای خدا برای بار دوم کتاب دختر شینا رو تموم کردم و الان دارم زار زار گریه میکنم چی بود این کتاب میدونم معجزه بود زندگیم و عوض کرد خودم رو عوض کرد
captcha