ارائه تسهیلات خوداشتغالی به 20 نفر از ایثارگران اسدآبادی
کد خبر: 3696705
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

ارائه تسهیلات خوداشتغالی به 20 نفر از ایثارگران اسدآبادی

گروه فرهنگی- مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اسدآباد عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون 20 فرصت شغلی برای ایثارگران و خانواده شهدا ایجاد شده است.

علی وفایی، مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اسدآباد درگفت و گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: این شهرستان دارای 403 شهید دفاع مقدس، هزار و 200 جانباز و 43 آزاده است.
وی افزود: 40 گلزار شهدا در شهرستان وجود دارد که از این تعداد 37 گلزار روستایی و 3 گلزار آن شهری است که سامان‌دهی و مرمت آنها به طور کامل انجام شده و تنها یک درصد باقی مانده است.
وفایی بیان کرد: این مجموعه در حوزه فعالیت‌های قرآنی فعال است که از این میان می‌توان به ختم قرآن در رمضان، برگزاری دوره‌های روخوانی، روان خوانی و مسابقات قرآن در خانه با حضور 330 نفر از خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد.
مدیر بنیاد شهید اسدآباد اضافه کرد: برگزاری 30 مورد یادواره شهدا از ابتدای سال تاکنون و عطرافشانی مزار شهدا در مراسم‌های مختلف سال به ویژه هفته دفاع مقدس، 22 بهمن و آغاز سال جدید از برنامه‌های حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی با بیان اینکه 220 شهید نیز در مرکز شهرستان اسدآباد به خاک آرمیده اند گفت: در راستای اجرای طرح ملی سپاس از ابتدای سال تاکنون، هزار دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگر با حضور مسئولین شهرستان انجام گرفته است.
وفایی عنوان کرد: یکی دیگر از حوزه‌های کاری بنیاد شهید اشتغال زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی است که در این راستا، در سال گذشته 82 فرصت شغلی پایدار در دو بخش دولتی و خصوصی برای خانواده شهدا و ایثارگر ایجاد کرده است.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 20 فرصت شغلی برای ایثارگران و خانواده شهدا ایجاد شده است که از این میان می‌توان به پرداخت 10 مورد تسهیلات خود اشتغالی توسط بانک‌های ملی، کشاورزی، توسعه تعاون و کارآفرینی امید به مبلغ 210 میلیون تومان اشاره کرد.
مدیر بنیاد شهید اسدآباد ادامه داد: ارائه تسهیلات مشاغل خرد و خانگی جهت فعالیت در بخش‌های قالی بافی، خیاطی و ... به 11 نفر با اعتباری بالغ بر 60 میلیون تومان از برنامه‌های دیگر حوزه اشتغال است.
انتهای پیام

captcha