امر به معروف، حكومت اسلامی را تشكیل می‌دهد/ جای خدامحوری را با چیزهای دیگر پر نكنیم
کد خبر: 3725370
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
مهدوی:

امر به معروف، حكومت اسلامی را تشكیل می‌دهد/ جای خدامحوری را با چیزهای دیگر پر نكنیم

گروه اجتماعی ـ دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس تأكید كرد كه فریضه‌ای که می‌تواند حکومت اسلامی تشکیل دهد، امر به معروف و نهی از منکر است.

امر به معروف، حكومت اسلامی را تشكیل می‌دهد/ جای خدامحوری را با چیزهای دیگر پر نكنیم

به گزارش ایكنا از فارس، نشست شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اصناف امروز، 4 تیرماه با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس برگزار شد.
سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در این نشست گفت: همه ما دارای یک شخصیت حقیقی و یک شخصیت حقوقی هستیم که از این دو شخصیت باید در درگیر کردن مردم با امر به معروف و نهی از منکر بهره برد.

در اصناف باید 84 شورای امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی شود
وی با بیان اینكه برابر قانون شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها باید تشکیل شود و اصناف نیز بخشی از این دستگاه‌ها هستند، افزود: در اصناف باید 84 شورای امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی شود چرا كه تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

امر به معروف، حكومت اسلامی را تشكیل می‌دهد
مهدوی با تصریح اینكه فریضه‌ای که می‌تواند حکومت اسلامی تشکیل دهد امر به معروف و نهی از منکر است، تأكید كرد: ما باید بستر و زمینه حکومت امام زمان(عج) را ایجاد کنیم و زمینه‌ساز ظهور حضرت باشیم. امام باقر(ع) می‌فرمایند: سامان‌دهی مملکت با امر به معروف و نهی از منکر امکان‌پذیر است.

نگاه ما به به جای اینكه به دستورات دین باشد، به سمت اشخاص است
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس گفت: متأسفانه نگاه ما به جای اینکه به دین و دستورات دینی باشد، به سمت اشخاص است و اگر اكنون عقب‌روی داشته‌ایم به خاطر همین مسئله است.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه تقریباً 84000 باب مغازه در شیراز وجود دارد، گفت: اگر این تعداد مغازه هر کدام یک خانواده تقریباً 5 نفری داشته باشند ما می‌توانیم 420000 نفر را به این فریضه دعوت کنیم، همان‌طور که امام خمینی(ره) بر یک کشور غالب شد و در دل‌ها نفوذ کرد و حکومت اسلامی را بنیا‌ن‌گذاری کرد.

جای خدامحوری را با چیزهای دیگر پر نكنیم
مهدوی همچنین در بیان واجب بودن امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما دو راهبرد اصلی داریم: ایجاد گفتمان عمومی و گسترش تذکر لسانی؛ باید واجب بودن امر به معروف و نهی از منکر را نهادینه کنیم و نباید بگذاریم جای خدامحوری و قرآن و عترت با چیزهای دیگر پر شود و اگر دین را گسترش ندهیم و نتوانیم زیر مجموعه‌های خود را قانع کنیم در آخرت باید جوابگو باشیم.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس در پایان گفت: بازار و بازاریان ما در انقلاب سهم داشته‌اند و از مسببان اصلی این انقلاب بوده‌اند لذا آنان باید خود نسبت به تذکرات و رفع مشکلات خود اقدام کنند و اتحادیه‌ها با تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر، خود را از نظارت غیر بی‌نیاز کنند.
انتهای پیام

captcha