ضرورت راه اندازی اتاق فکری با حضور نخبگان برای پیشرفت فعالیت‌های قرآنی در همدان
کد خبر: 3733806
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

ضرورت راه اندازی اتاق فکری با حضور نخبگان برای پیشرفت فعالیت‌های قرآنی در همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: اتاق فکری با حضور نخبگان مختلف، اساتید قرآن، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های فعال لازم است راه اندازی شود که این امر برای پیشرفت و افزایش فعالیت های فعالیت‌های قرآن مخصوصا مسابقات در استان مثمر ثمر خواهد بود.

ضرورت راه اندازی اتاق فکری با حضور نخبگان برای پیشرفت فعالیت‌های قرآنی در همدان

حجت الاسلام محمد کاروند، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت و گو با ایکنااز همدان در چهل و یکیمین دوره مسابقات قرآن اداره اوقاف عنوان کرد: برنامه‌های قرآنی مسابقات امسال نسبت به سال گذشته تغییرات مثبتی داشته است، مهمترین آن تغییر تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش بود که یک هم‌افزایی انجام شده که با همکاری آموزش و پرورش مسابقات قرآن زیر 18 سال برنامه‌ریزی شده است.
وی با اشاره لزوم در نظر گرفتن کلاس‌های بیشتر ویژه نوجوانان و جوان‌ها خاطرنشان کرد: در این کلاس ها و مسابقات نخبه‌ها شناسایی شدند و روی آنها سرمایه گذاری می‌شود، هم چنین نیمه این ماه به برندگان که حدود 400 نفر هستند جوایز اهداء خواهد شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به جزءخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان که در حسینه سیدالشهدا برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم برنامه خاص و خوبی بود و هر روز به دو نفر از شرکت کنندگان جوایز تقدیم می‌شد.
کاروند ابراز کرد: نزدیک به 80 نفر از کسانی که در این مراسم جزء خوانی حضور پیدا ‌کردند کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد همچنین در این برنامه از اساتید استانی و کشوری هم استفاده شد.
وی با اشاره به برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات اوقاف قرآن اظهار کرد: الحمدالله مسابقات بالای 18 سال با استقبال خوبی برگزار شد، از بهترین داورهای کشوری و استانی دعوت بعمل آمده بود، سعی بر این است که برای برگزیدگان مرحله استانی دوره‌هایی برگزار کنیم تا در مرحله کشوری با آمادگی بیشتر حضور پیدا کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: اگر از استان همدان در چند رشته خاص مانند ترتیل، قرائت، حفظ کل و حفظ 20 جزء کسی رتبه اول را کسب کرد شخصا متعهد می‌شوم کمک هزینه حج تمتع را تهیه و به ایشان تقدیم کنیم و به نظرم این نوع جوایز ابزاری است که قرآن آموزان و قراء را می‌توان تشویق کرد.
کاروند با بیان اینکه کار فرهنگی را مقدم بر حوزه قرآن نمی‌دانم، اظهار کرد: اتاق فکری با حضور نخبگان مختلف، اساتید قرآن، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های فعال لازم است راه اندازی شود که این امر برای پیشرفت و افزایش فعالیت های فعالیت‌های قرآن مخصوصا مسابقات در استان مثمر ثمر خواهد بود.
وی با اشاره به تشکیل شورای عالی قرآن، ادامه داد: باید این را بپذیریم که تکلیف ما بیشتر است، نیاز است برای متسابقین، نونهالان ونوجوانان برنامه ریزی قرآنی انجام شود.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار کرد: با تمام فعالیت‌های زیادی که صورت گرفته اما همچنان نیاز به سرمایه گذاری بر استعدادهای بسیار زیاد استان وجود دارد، ما خودمان را مدیون جامعه قرآن می‌دانیم، استعدادهای قرآنی ما هنوز شکوفا نشده اند.
کاروند افزود: این وظایف من و امثال بنده است تا برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشیم در حال حاضر در زمینه مالی مشکل داریم و توجه کمی به مسائل قرآنی در تخصیص اعتبارات می‌شود و استدعا داریم از مسئولین در منابع مالی ویژه به مباحث فرهنگی و قرآنی بپردازند.
انتهای پیام

captcha