فعالیت جلسات سنتی قرآن در همدان قوی تر از عملکرد موسسات است
کد خبر: 3733896
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

فعالیت جلسات سنتی قرآن در همدان قوی تر از عملکرد موسسات است

گروه فعالیت‌های قرآنی- یک حافظ کل قرآن کریم بیان کرد: خوشبختانه در سطح استان جلسات سنتی قرآن با قوت بسیار زیاد در حال برگزاری است و اساتید خبره به آموزش قرآن می‌پردازند، کار ستادی و موسسات در استان همدان جواب نداده دانش آموختگان قرآنی با جلسات سنتی راحت‌تر هستند.

فعالیت جلسات سنتی قرآن در همدان قوی تر از موسسات است

مسعود داوودی، شرکت کننده رشته حفظ کل در چهل و یکمین مسابقات قرآن اداره اوقاف از روستای گل تپه شهرستان کبودرآهنگ در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان بیان کرد: از سنین کودکی به قرائت قرآن و در سن 27سالگی به حفظ قرآن پرداختم از سال 94تا سال 96 به مدت 2سال موفق به حفظ کل قرآن شدم.
این حافظ قرآن کریم بیان کرد: در جلسات ثابت قرآنی در بنیاد قرآن صبح‌های جمعه و هفته ای یک جلسه در دانشگاه آزاد، نزد استاد نادر شکریان حضور می یافتم، در این راه مشوق اصلی من مادرم و اساتید جلسات قرآنی بودند. در سال 80 نیز از محافل قرآنی داخل شهر و در حضور استاد‌های بزرگ مانند استاد دهقان و استاد صالحی استفاده کردم.
داوری اظهار کرد: خوشبختانه داوران مسابقات از اساتید ممتاز قرآنی استان و مسئولین برگزار کننده قرآنی هستند در صورتیکه سال‌های قبل مسئولین برگزارکننده مسابقات، قرآنی نبودند با وجود اشخاص قرآنی در این مسابقات مشکلات حل می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری همزمان آزمون کتبی و شفاهی اضافه کرد: برگزاری این آزمون در کنار مسابقات شفاهی باعث استرس بیشتر متسابقین می‌شود.
این حافظ قرآن کریم بیان کرد: اگر می‌خواهیم انس با قرآن افزایش یابد، باید متخصصین قرآنی در سطح جامعه معرفی شوند تا از آنها استفاده کنیم و مسئولین از جامعه قرآنی در محافل دعوت کرده و از آنان تقدیر کنند.
داوری با اشاره به ضعف قرآن‌آموزان در زمینه تجوید افزود: موسسات قرآنی که در سطح پایه با کودکان و نوجوانان کار می‌کنند باید شیوه بهتری را فراگیرند و از پایه تجوید، صوت و لحن را به قرآن آموزان آموزش دهند سپس به آموزش حفظ قرآن بپردازند.
وی ادامه داد: خوشبختانه در سطح استان جلسات سنتی قرآنی با قوت بسیار زیاد در حال برگزاری است و اساتید خبره به آموزش قرآن می‌پردازند و حرف همه اساتید برای متسابقین حجت است.
این قاری قرآن در پایان اذعان کرد: کار ستادی و موسسات در استان همدان جواب نداده و دانش آموختگان قرآنی با جلسات سنتی راحت‌تر هستند.
انتهای پیام

captcha