راهنمایی دبیر دینی‌ام که می‌گفت «قرآن را برای خدا بخوانید نه مسابقات» مرا قرآنی کرد
کد خبر: 3733915
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

راهنمایی دبیر دینی‌ام که می‌گفت «قرآن را برای خدا بخوانید نه مسابقات» مرا قرآنی کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی- یک حافظ قرآن کریم به ایکنا گفت: تنها عاملی که باعث شد من در مسیر قرآن قرار بگیرم راهنمایی دبیر دینی‌ام بود که بر انگیزه وهدفی که داشتم تاثیر گذار بود، همیشه اشاره به این امر داشت که برای خدا قرآن بخوانید و نه برای مسابقات و پول، در کنار آن از مسابقات هم برای پیشرفت در قرآن استفاده کنید.

راهنمایی دبیر دینی‌ام که می‌گفت «قرآن را برای خدا بخوانید نه مسابقات» مرا قرآنی کرد

مهرداد نجفی متسابق رشته حفظ کل از شهرستان همدان در گفت و گو با ایکنا از همدان عنوان کرد: از سنین نوجوانی به قرائت قرآن پرداختم، حفظ تخصصی را ازسال 81 که در آن زمان 16سال داشتم آغاز کردم، مشوق اصلی من در این راه دبیر دینی قرآنم آقای امینی بود که تاثیر فراوانی بر من داشت خانواده‌ام نیز دراین راه مرا راهنمایی کردند همچنین از سال 82 تا کنون در مسابقات قرآنی شرکت کرده‌ام.
وی ادامه داد: تنها عاملی که باعث شد من در مسیر قرآن قرار بگیرم راهنمایی دبیر دینی‌ام بود که بر انگیزه وهدفی که داشتم تاثیر گذار بود، همیشه اشاره به این امر داشت که برای خدا قرآن بخوانید و نه برای مسابقات و پول، در کنار آن از مسابقات هم برای پیشرفت در قرآن استفاده کنید.

خلأ جلسات تخصصی حفظ و تجوید برای دانش آموختگان قرآنی
این حافظ قرآن کریم ابراز کرد: سطح مسابقات خوب است و هرساله بهبود می‌یابد اما در رشته حفظ جلسات تخصصی حفظ، تجوید، لحن وصوت برای دانش آموختگان قرآنی وجود ندارد و تنها در جلسات قرائت شرکت می‌کنند وکارشناس قرائت تخصصی در رشته حفظ وجود ندارد.
نجفی اضافه کرد: علت جذابیت دین و قرآن برای من نیت و هدف، تشویق مربیان بوده به نظر من مربیان قرآن بسیار می‌توانند بر نوجوانان وجوانان تاثیر گذارباشند.
وی با بیان اینکه درکنار رشته حفظ، مفاهیم نیز به صورت اینترنتی قرار داده شده و می‌تواند سطح معارف حافظان را بالا خاطر نشان کرد: سطح نمره آزمون شفاهی پایین تاثیری بر روی کسی که در رشته خود متخصص است ندارد و مشکلی پیش نمی‌آید تنها بر سطح معارف فرد افزوده می‌شود.
انتهای پیام

captcha