۱۲۵۰ حافظ؛ سهم اسدآباد در طرح «تربیت حفاظ قرآن کریم»
کد خبر: 3757226
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶

۱۲۵۰ حافظ؛ سهم اسدآباد در طرح «تربیت حفاظ قرآن کریم»

‌گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد عنوان کرد: سهم اسدآباد در طرح تربیت حفاظ قرآن کریم هزار و ۲۵۰ حافظ قرآن است که هم‌اکنون با راهنمایی ۵ مربی حفظ مشغول به گذراندن دوره‌های خود هستند.

هزار و 250 حافظ؛ سهم شهرستان اسدآباد در طرح «تربیت حفاظ قرآن»

علی قبادی، ‌رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال 7 وقف جدید در شهرستان به ثبت رسیده است.
وی از وقف قطعه زمینی به مساحت، 170 متر مربع جهت ایجاد بوستان و فضای سبز در روستای چنار سفلی به ارزش 17 میلیون تومان توسط جمعی از اهالی روستا خبر داد.
قبادی اضافه کرد: وقف زمینی به مساحت، 100 متر مربع و به ارزش 10 میلیون تومان جهت ساخت اماکن خدماتی و عمومی در روستای گنجه توسط واقف حبیب‌الله عسگری از دیگر موقوفات به ثبت رسیده در شهرستان است.
رئیس اداره اوقاف شهرستان اسدآباد بیان کرد: وقف زمینی به مساحت 557 متر مربع و به ارزش 12 میلیون و 500 هزار تومان جهت الحاق به آرامستان روستای گنجه توسط واقف موسی احمدی رامش از دیگر موقوفات این حوزه است.
وی از وقف 470 متر مربع ملک مسکونی به ارزش 200 میلیون تومان جهت ساخت مجتمع آموزشی و فرهنگی ویژه ایتام و مستمندان منطقه چاردولی، روستای پیرملو توسط دکتر محمدرضا مدینی خبر داد.

ثبت 7 وقف جدید در اسدآباد
قبادی ادامه داد: وقف 433 متر ملک مسکونی به ارزش 120 میلیون تومان در روستای جنت آباد توسط واقف خیر اندیش، فرنگ متقی، جهت برگزاری کلاس‌های قرآنی و 300 متر مربع زمین به ارزش 18 میلیون تومان جهت ساخت حسینیه روستای ملا ولی، منطقه چاردولی توسط نادر کلوندی از موقوفات به ثبت رسیده است.
رئیس اداره اوقاف شهرستان اسدآباد یادآور شد: وقف 830 متر مربع زمین جهت ساخت آرامستان روستای بیاژ به ارزش 6 میلیون و 500 هزار تومان توسط واقفین بهرام طهماسبی و غلامرضا هوشمندی به عنوان آخرین وقف ثبت شده در شهرستان است.
وی اشاره ای به طرح ملی تربیت حفاظ داشت و گفت: سهم اسدآباد در این طرح تربیت هزار و 250 حافظ قرآن است که هم اکنون با راهنمایی 5 مربی حفظ مشغول به گذراندن دوره‌های خود هستند، گفتنی است از سال 91 همزمان با آغاز این طرح 2 حافظ کل در شهرستان تربیت شده است.
انتهای پیام

captcha