احداث مساجد کوچک و به دور از تجمل؛ از نیازهای روز جامعه در زمینه وقف
کد خبر: 3763721
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

احداث مساجد کوچک و به دور از تجمل؛ از نیازهای روز جامعه در زمینه وقف

گروه اجتماعی - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد احداث مساجد کوچک را از نیازهای روز جامعه در زمینه وقف برشمرد و گفت: باید مساجد کوچک و عاری از هزینه‌های هنگفت ایجاد کنیم و در پی آن نیز به انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی بپردازیم که این موضوع با موقوفات مردمی جوابگو خواهد بود.

نیاز جامعه؛ احداث مسجدهایی کوچک و عاری از هزینه‌های هنگفت

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد حیدری در گفت‌وگو با ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، با بیان اینکه وقف یک سنت حسنه است، افزود: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و عام‌المنفعه از منشأ وقف ایجاد شده‌اند.
وی ادامه داد: متولیان امر وقف باید نیازهای روز جامعه را بشناسند و به سمت تسهیل ازدواج جوانان همچون تامین جهیزیه، مسکن بپردازند علاوه بر این ساخت درمانگاه و تامین دستگاه‌های درمانی از دیگر نیازهای روز جامعه است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز در همدان مراکز خیریه ای هستند که از محل وقف ایجاد و از همین محل اداره می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه متولیان فرهنگی جامعه باید واقفین را شناسایی و کار آنها را به مردم معرفی کنند افزود: برای تعمیق فرهنگ‌سازی وقف صداوسیما، مبلغان و روزنامه‌ها باید وارد شوند.
وی احداث مسجد های کوچک را از دیگر نیازهای روز جامعه برشمرد وگفت: باید مسجدهایی کوچک و عاری از هزینه‌های هنگفت ایجاد کنیم و در پی آن نیز به انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی بپردازیم که این موضوع با موقوفات مردمی جوابگو خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی لازم برای وقف ایجاد نشده است، افزود: دولت باید مردم را در امور مختلف همچون ساخت مسجد، مجتمع‌های مسکونی برای افراد نیازمند، اشتغال و ازدواج جوانان، مشارکت دهد و از ظرفیت وقف در این راستا استفاده کند.
حیدری خاطرنشان کرد: اگر امروزه واقفین در رونق اقتصادی و اشتغال وارد شوند تولید داخلی رونق می‌گیرد و اقتصاد مقاومتی نیز محقق خواهد شد.
یادآور می‌شود، ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به خبرگزاری ایکنا محول شده است.
انتهای پیام

captcha