آمادگی باغ بهشت همدان برای خدمت‌رسانی در پنج‌شنبه آخر سال
کد خبر: 3795061
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

آمادگی باغ بهشت همدان برای خدمت‌رسانی در پنج‌شنبه آخر سال

گروه اجتماعی ــ معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان همدان گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان برای ساماندهی پنج‌شنبه و جمعه آخر سال آماده خدمت‌رسانی به مردم همدان هستند.

تدابیر باغ بهشت همدان در خدمت‌رسانی پنج شنبه آخر سالحجت‌الاسلام سیدحسن رضوی، معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان همدان و مدیر آرامستان موقوفه باغ بهشت شهر همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: مدیریت آرامستان موقوفه باغ بهشت شهر همدان با همکاری سایر نهادهای خدمات‌رسان با ایجاد تمهیدات ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال، آماده خدمت‌رسانی به شهروندان و زائران اهل قبور هستند.
رضوی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی ویژه ایام پایانی سال با حضور مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان در محل این آرامستان اظهار کرد: برنامه‌های گسترده خدماتی، رفاهی، عمرانی و... در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال در باغ بهشت شهر همدان در نظر گرفته شده تا مراجعین بتوانند با آسایش بهتری در این مکان حضور یابند.
مدیر آرامستان موقوفه همدان با اشاره به وضعیت باغ بهشت همدان بیان کرد: آرامستان موقوفه باغ بهشت همدان در سال 42 از سوی واقف بزرگ و خیراندیش محسن خان قراگزلو وقف شده است.
وی افزود: در جهت هماهنگی تمهیدات لازم در روزهای پایانی سال جلساتی با فرمانداری، شهرداری، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، هلال احمر و اورژانس برگزار شده است.
رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 150 هزار نفر در آرامستان همدان حضور پیدا کنند در این راستا دو قطعه پارکینگ با ظرفیت استقرار 3 هزار خودرو آماده‌سازی شده است.
وی با اشاره به افزایش حجم ترافیکی در مسیرهای منتهی به باغ بهشت همدان، گفت: در همین راستا محدودیت‌های ترافیکی جهت روان شدن ترافیک در این مسیرها در روزهای 23 و 24 و 25 اسفند ماه اعمال می‌شود.
وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در ایام پایانی امسال نیز 30 هزار وسیله نقلیه در آرامستان همدان، تردد داشته باشند که برای ساماندهی این میزان خودرو هماهنگی لازم با مأموران پلیس راهور انجام شده است.
رضوی با اشاره به این که مسیر ورودی آرامستان در این ایام از سمت بلوار آیت الله موسوی و مسیر خروجی از انتهای آرامستان به سمت میدان امام حسن(ع) خواهد بود، خاطرنشان کرد: بیش از 60 دستگاه اتوبوس در این ایام در این مسیر شهروندان را جابجا خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار شهید در موقوفه باغ بهشت همدان آرمیده‌اند، تصریح کرد: از ابتدای تاسیس این محل تاکنون 120 هزار نفر در این موقوفه دفن شده‌اند.
مدیر آرامستان موقوفه باغ بهشت همدان با اشاره به این مطلب که از ابتدای سال جاری در حدود 3 هزار نفر متوفی در این آرامستان به خاک سپرده شده‌اند، اظهار کرد: سایت جدید در آرامستان باغ بهشت همدان شامل سایت اداری و سالن تطهیر با کلیه امکانات تجهیز شده است و این سایت تاکنون 100درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی به صورت رسمی طی مراسمی افتتاح و راه‌اندازی خواهد شد.
مدیر آرامستان موقوفه باغ بهشت همدان یادآور شد: رنگ آمیزی جداول، رفت و روب، نظافت و شستشوی داخل محوطه نیز از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته جهت رفاه حال شهروندان در آستانه سال نو است چرا که نمای بصری آرامستان تاثیر بسزایی در روحیه زیارت کنندگان اهل قبور دارد.
انتهای پیام

captcha