علم پزشکی ایران سرآمد منطقه است
کد خبر: 3797148
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸

علم پزشکی ایران سرآمد منطقه است

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: دستاورد‌های مهم ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه پزشکی به برکت رشادت‌های بزرگ‌مردان نیروی هوایی به ویژه شهید هادی‌مقدم است.

علم پزشکی ایران سرآمد در منطقه استبه گزارش ایکنا از همدان، حبیب‌اله موسوی بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، دوشنبه ۲۰ اسفند ماه در مراسم بزرگداشت خلبان شهید سعید هادی مقدم اظهار کرد: برگزاری چنین مراسم و برنامه‌هایی در دانشگاه می‌تواند در انتقال فضای جنگ و فرهنگ ایثار و شهادت موثر واقع شود.
وی ضمن استقبال از برگزاری یادمان شهدای هوایی در دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات ایران اسلامی در 40 سالگی خود، پیشرفت حوزه پزشکی است.
موسوی بهار با بیان اینکه ایران در تولید علم رتبه 16 جهان و در سند چشم انداز رتبه نخست را دارد ادامه داد: هیچ رسانه ای حتی رسانه های معاند در دنیا منکر پیشرفت‌ها و دستاورد‌های پزشکی در ایران نبوده و نیست، علم پزشکی ایران سرامد در منطقه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دستاورد‌های مهم ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه پزشکی به برکت رشادت‌های بزرگ مردان نیرو هوایی به ویژه شهید هادی مقدم است.
وی با بیان اینکه به برکت خون شهدا، ورق برگشت ابراز کرد: زمانی ایران با کمبود پزشک روبرو بود به گونه‌ای که پزشکان و اطبا هندی و پاکستانی به درمان بیماران این مرز و بوم می‌پرداختند و یا برای درمان برخی بیماری‌ها مجبور به اعزام به کشور‌های خارج بودند.
موسوی بهار اظهار کرد: اما اکنون ایران به لطف خداوند و به برکت خون شهدا خود نه تنها پزشک تربیت می‌کند بلکه دانشجویان هندی و پاکستانی از نیمه دوم سال جاری در این دانشگاه جذب شده و مشغول به تحصیل هستند.
انتهای پیام

captcha