کارآفرینی؛ از ملاک‌های مهم در انتخاب شهروند برگزیده همدانی
کد خبر: 3826638
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

کارآفرینی؛ از ملاک‌های مهم در انتخاب شهروند برگزیده همدانی

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر همدان جشنواره شهروندان برگزیده را در راستای تحقق شعار سال دانست و گفت: شاخص کار و کارآفرینی از جمله مواردی است که شهروندان را براساس آن به‌عنوان شهروندان برگزیده انتخاب می‌کنیم.

کارآفرینی؛ یکی از ملاک‌های مهم در انتخاب شهروند برگزیده همدانیاکبر کاووسی‎امید، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه در جشنواره شهروندان برگزیده به‌دنبال انتخاب افرادی هستیم که خود را در دل شهر دانسته و نسبت به شهر مسئول باشند، اظهار کرد: 9 شاخص برای انتخاب شهروند برگزیده، در نظر گرفته شده است.
وی افزود: هدف از انتخاب شهروندان برگزیده براساس شاخصه‌های موجود، رسیدن به شهری هوشمند است؛ چرا که شهر، موجودی زنده است که در دنیا به‌عنوان شهر هوشمند شناخته می‌شود و در بعضی از مؤلفه‌ها شاخصه‌های شهر هوشمند در ایران با غرب متفاوت است اما در سایر شاخصه‌ها با دنیا هماهنگ و برابر هستیم.
وی حفظ محیط‌زیست، آلوده نکردن شهر و تفکیک زباله را از جمله موارد شهر هوشمند خواند و اظهار کرد: براساس آمار موجود، در صورت روند تولید زباله به این شکل، انسان‌ها در سال‌های آینده در زباله تولیدی خود دفن می‌شوند.
این عضو شورای اسلامی شهرهمدان برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده را از اهداف رسیدن به شهر هوشمند دانست و ابراز کرد: شورای شهر همدان با مؤلفه شهر هوشمند که شعار روز دنیا نیز هست، مدیریت شهری را در اولویت خود قرار داده و تمامی جشنواره‌های مربوطه را در راستای رسیدن به این شعار جهانی برگزار می‌کند.
وی یکی از اهداف و شاخصه‌های برگزاری این جشنواره را تشویق به پرداخت عوارض دانست و گفت: همدان نسبت به سایر کلان‌شهرها وضعیت مناسبی در مشارکت مردم به پرداخت عوارض دارد؛ یکی از نکات قابل توجه و افتخارآمیز شورای پنجم، افزایش مشارکت در پرداخت عوارض سالیانه است.
این عضو شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه هزینه حمل‌ونقل زباله برای هر خانواده 113 هزار تومان است، مطرح کرد: مردم شریف و دانای همدان همانند سال‌های گذشته باید در ساخت، آبادانی و حفظ شهر از طریق پرداخت عوارض سالیانه و در ابتدای هر سال جدید تلاش کنند. 
وی از افزایش جوایز شهروندان برگزیده در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: به‌علت کاهش تعداد برگزیدگان جوایز امسال از ارزش مادی بیشتری به نسبت سال گذشته برخوردار خواهد بود.
این عضو شورای اسلامی شهر همدان جشنواره شهروندان برگزیده را در راستای تحقق شعار سال دانست و تصریح کرد: شاخص کار و کارآفرینی از جمله مواردی است که شهروندان را براساس آن به‌عنوان شهروندان برگزیده انتخاب می‌کنیم؛ این شاخص از جمله موارد بسیار مهم و و دشوار در سیاستگذاری است که براساس آن شهروندان توانمند را شناسایی می‌کنیم.
کاووسی‌امید با تأکید بر اینکه به‌کار بردن لفظ پایین شهر نادرست است، گفت: اگر مطالبه‌ها تغییر پیدا کنند این الفاظ نیز از بین خواهند رفت؛ توانمند کردن مناطق ضعیف شهر خوشبختانه از نقاط قوت شهرداری، مطالبه گری رسانه‌ها و شورای شهر بوده است.

میهمانی برگزار شده جشن تولد نبود
وی در پاسخ به کلیپی که در فضای مجازی با موضوع انجام تبلیغات عضو شورای شهر همدان در یک رستوران انجام شد مبنی بر اینکه یکی از اعضای شورای شهر همدان به نام علی‌اکبر کاووسی با گرفتن جشن تولد فرزندش در یک تالار گرانقیمت با صاحب تالار کلیپ تبلیغاتی تهیه کرده است، در این باره اظهار کرد: میهمانی که تحت عنوان جشن تولد در فضای مجازی مطرح شد ویژه ولیمه فرزندم بود که به تازگی به دنیا آمده است و از این رو تعدادی از اقوام، آشنایان و دوستان به این میهمانی دعوت بودند که در مجموع 270 نفر بودند.

وی افزود: این باغ رستوران در حومه شهر همدان نبوده و در باغی در اطراف شهر بهار و یکی از روستاهای آن (مهدی‌آباد) بوده است.

وی با اشاره به اینکه می‌‎توانسته در یکی از هتل رستوران‌های مطرح شهر میهمانی فرزند خود را بگیرد، توضیح داد: از آنجا که این هتل‌‍‌ها برای پرداخت عوارض و سایر خدمات شهرداری می‌توانند از ارتباطات با اعضای شورای شهر و یا شهرداری منتفع شوند از این جهت از برگزاری میهمانی فرزندم در هتل‌های شهر منصرف شدم.

کاووسی با اشاره به اینکه در آن کلیپ پخش شده قصد تبلیغ آن رستوران را نداشته است، ابراز کرد: از این بابت از خدماتی همچون فضای مناسب پارکینگ این رستوران تقدیر کردم؛ چراکه از نظر بنده خدمت خوبی ارائه شده بود و از آن تعریف کردم، قرار بود کلیپ به‌عنوان رزومه در آرشیو رستوران نگهداری شود، اما متأسفانه مدیر رستوران با سهل‌انگاری این فیلم را در صفحه شخصی خود به نمایش گذاشت.

کاووسی با اشاره به اینکه به‌عنوان اولین عضو شورا اموال، دارایی‌ها و حتی فیش حقوقی خود را در ابتدای ورود به شورا منتشر کرده است، تأکید کرد: زندگی شفافی دارم و چیزی برای پنهان کردن ندارم.
انتهای پیام

captcha