دانشجویان، رهبری مطالبه‌گری قانونی را بر عهده بگیرند
کد خبر: 3862092
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

دانشجویان، رهبری مطالبه‌گری قانونی را بر عهده بگیرند

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: دانشجویان، فرهیختگان و طلاب حوزه علمیه باید رهبری مطالبه‌گری قانونی را بر عهده بگیرند و مسئولان با حضور در دانشگاه، پاسخگوی مطالبات دانشجویی باشند.

دانشجویان رهبری مطالبه‌گری قانونی را بر عهده بگیرند/ کسی بدون توانمندی وارد انتخابات شود شرعا حرام استبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، امام جمعه همدان امروز، ۱۵ آذرماه، در خطبه‌های نماز سیاسی ـ عبادی جمعه در  تفسیر آیات سوره مبارکه لقمان اڟهار کرد: قرآن کریم برای محسنین رحمت است.

وی افزود: رحمت به بخشش الهی گفته می‌شود که شرایط نجات بشر از جهالت را فراهم می‌کند و انسان را به فضايل الهی آراسته می‌کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه قرآن رحمت و هدایت برای محسنین است، گفت: با توجه به اینکه قرآن کریم هدایت و رحمت برای تمامی مردم است اما فضایل آن مخصوص کسی است که توان و توفیق بهره‌مندی را داشته باشد. قرآن کریم ریسمانی آویزان شده از آسمان است که انسان‌ها که در زمین هستند را به ملکوت الهی متصل کند.

وی با تأکید بر اینکه محسنین توفیق بهره‌مندی از رحمت خداوند را دارند، اظهار کرد: با توجه به آیات سوره مبارکه لقمان اگر کسی اندیشه صالح، فکر درست و عملکرد صحیح داشته باشد قرآن کریم به آن محسن می‌گوید.

قرآن کریم برای محسنین رحمت است 

وی با اشاره به اینکه باور به قیامت از ویژگی‌های محسنین است، گفت: همانگونه که پیامبر عظیم‌الشان اسلام فرموده‌اند خودتان حساب اعمال خودتان را بسنجید همه انسان‌ها باید به حساب و اعمال خود رسیدگی کنند قبل از آنکه حساب‌رسی به دست کس دیگر باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه رسیدن به مقام احسان نتیجه و آثار ارزشمندی دارد، یادآور شد: هفت جای قرآن کریم، جزا و پاداش محسنین  را مطرح می‌کند. خداوند می‌فرماید اگر کسی می‌خواهد همه آن رحمت و نعمت‌هایی را که به انبیاء الهی داده‌ام را شامل شود شرطش محسن بودن است.

وی در ادامه گفت: بخشش‌های الهی قاعده‌مند است و تفاوت انسان با انبیاء الهی در محسن بودن است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه همدان، با بیان برخی اظهارات متفاوت مسئولان از جمله رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان مجلس در خصوص سهمیه‌بندی بنزین، افزایش قیمت‌ها و پرداخت یارانه، اظهار کرد: این برخوردها و سخنان ضد و نقیض از سوی مسئولان سبب سلب اعتماد مردم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه افرادی که در کشور مسئولیت دارند باید مسئولیت وعده‌های خود را بپذیرند و پاسخگو باشند، بیان کرد: برخی سعی دارند بگویند سهمیه‌بندی بنزین تصمیم رهبری بوده است و این در حالی است که رهبری معظم صراحتاً گفتند که این تصمیم سران قوا بوده است.

وی با بیان اینکه مردم در آشوب‌های اخیر علی‌رغم داشتن اعتراض با آشوب‌طلبان همراهی نکردند، آشوب‌گران از اشرار بودند، گفت: افراد آشوب‌طلب بسیاری از نیروهای امنیتی و مردم بی‌گناه ما را به شهادت رساندند و میلیاردها تومان به اموال عمومی خسارت وارد کردند اما مردم هوشیارانه صف خود را از آن‌ها جدا کردند، حال مسئولان باید به فکر این مردم صبور باشند و مشکلات آنان را حل کنند.

وی در ادامه ضمن تبریک روز دانشجو یادآور شد: اگر دانشجویان و فرهیختگان مطالبه‌گری نکنند فضا در دست دیگرانی می‌افتد که دلسوز مردم و کشور نیستند؛ لذا دانشجویان و فرهیختگان نباید مطالبه‌گری را رها کنند و البته مسئولان باید در دانشگاه حاضر شوند و بین مردم باشند حرف‌های آنان را بشنوند و پاسخگوی مطالبات آنان باشند.

امام جمعه همدان با تأکید بر حل مشکلات دانشجویان خواستار ایجاد خوابگاه‌های متأهلی در دانشگاه‌ها و تسهیل ازدواج دانشجویی شد و گفت: دانشجویان و جوانان موتور محرکه انقلاب در بیانیه گام دوم هستند؛ لذا باید مورد توجه ویژه باشند.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به ثبت نام کاندیداها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: بر اساس روایتی از پیامبر اکرم(ص) اگر کسی مسئولیتی را بپذیرد و بداند که فردی از او توانمندتر برای آن کار هست به خدا و رسولش خیانت کرده است؛ لذا اگر کسی بدون توانمندی وارد عرصه انتخابات شود شرعاً حرام است.

وی در پایان با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه‌(س)، بیان کرد: این بانوی بزرگوار پس از حضرت زینب کبری(س) جایگاه ویژه‌ای میان اهل بیت(ع) دارند.

انتهای پیام
captcha